گروه بورس- داروسازی امین طی ۹ماه گذشته با ۵۴درصد افزایش درآمد حاصل از فروش مواجه شده است. بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق‌بهادار، فروش «دامین» در این مدت مبلغ ۱۴۲میلیارد و ۱۱۲میلیون ریال بود که معادل ۷۶درصد از بودجه پیش‌بینی شده امسال را محقق کرد. داروسازی امین درآمد هر سهم امسال را با ۵۰میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۴۹۴ریال پیش‌بینی کرده است که طی ۹ماه گذشته ۶۹درصد از پیش‌بینی سود هر سهم را پوشش داده است.

پیش‌بینی عملکرد داروسازی امین، سال مالی ۸۶ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب ۳۳درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۲۱درصد افزایش، سود عملیاتی ۱۲۱درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۱۱۳درصد افزایش نشان

می‌دهد.

براساس بند یک گزارش حسابرس و بازرس قانونی، خالص حساب‌ها و اسناد دریافتنی بلندمدت به مبلغ ۵۹۲۴میلیون ریال مطالبات شرکت از پخش سروش دلشاد بابت فروش‌های انجام شده طی سال مالی ۱۳۸۲ پس از کسر ذخیره مطالبات مشکوک‌الوصول در سنوات قبل و سال مالی مورد گزارش است.

با توجه به نحوه نمایش ذخیره احتسابی در صورت سود و زیان تحت عنوان اقلام غیرمترقبه که باید به عنوان اقلام استثنایی انعکاس می‌یافت و با عنایت به مشخص نبودن میزان بازیافت مطالبات شرکت، مبلغ ۵۹۲۴میلیون ریال احتساب ذخیره در حساب‌ها الزامی است. در صورت تعدیل سود سال مالی مورد گزارش و حساب‌ها و اسناد دریافتنی بلندمدت هر کدام به مبلغ ۵۹۲۴میلیون ریال کاهش خواهند یافت.

پیش‌بینی خالص درآمد (هزینه‌)های متفرقه سال مالی مبلغ ۴میلیارد و ۵۹۱میلیون ریال بابت خسارت وارده درخصوص عدم دریافت مطالبات از شرکت پخش سروش دلشاد است.

این شرکت اعلام کرده است، پروژه تولید کپسول‌های سافت ژل با برآورد هزینه سرمایه‌گذاری به مبلغ ۲۴میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال را در دست اجرا دارد که تاکنون مبلغ ۶میلیارد و ۱۲۵میلیون ریال سرمایه‌گذاری انجام شده است (۲۵درصد پیشرفت کار) و تاریخ بهره‌برداری سال ۸۷ است. شرکت در تاریخ ۲۵تیر ماه اعلام کرده بود، برخی از ماشین‌آلات پروژه ثبت سفارش شده است، لیکن برخی دیگر به جهت تحریم هنوز منتج به گشایش اعتبار نشده است. این شرکت در سوم اسفند ۸۵ اعلام کرده بود، تاریخ بهره‌برداری آزمایشی از طرح آذر ماه سال ۱۳۸۶ و تاریخ بهره‌برداری قطعی که منجر به تولید انبوه و فروش شود، سال ۸۷ است.

براساس اطلاعات ارسالی شرکت، هیات‌مدیره تصمیم دارد کل سود سال‌جاری را جهت تقسیم بین صاحبان سهام به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.