گسترش فعالیت شرکت‌های کارگزاری به جای توسعه عملیات تالارهای منطقه‌ای

ایسنا- با مستقل شدن انجام معاملات تالار خراسان به دفاتر کارگزاری، معاملات سرعت گرفته و خدمات بیشتری به سهامداران ارائه می‌شود.

دکتر علی رحمانی، مدیرعامل شرکت بورس، با اشاره به تغییر شیوه معامله تالار بورس خراسان گفت: در حال حاضر سیستم معاملاتی کارگزاران در خراسان به دفاتر آنها منتقل شده و بعد از این کارگزاران در دفاتر خود به معامله می‌پردازند. وی افزود: قرار است دفتر مجتمع زیست‌خاور جهت انجام معامله فعال شود، علاوه بر آن قرار است آستان قدس‌رضوی نیز از طریق کارگزاری رضوی تالار راه‌اندازی کند که تالار بورس اوراق‌بهادار و بورس کالا را شامل می‌شود همچنین شرکت بورس دفتری دایره کرده است که از طریق آن خدمات خود را به کارگزاران ارائه می‌دهد.

رحمانی گفت: بنابراین تالار بورس خراسان تعطیل نشده و فعالیت آن در شکل جدید ادامه می‌یابد، ولی در آینده نیز آن تالار برچیده شده و دفاتر کارگزاران در شهر مشهد پراکنده می‌شود. مدیرعامل شرکت بورس به مزیت‌های این طرح اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح معامله آن به سرعت انجام شده و خدمات بیشتری به سهامداران ارائه می‌شود.

وی اجرای این طرح را در سایر نقاط کشور مورد توجه قرار داد و افزود: در تهران به کارگزاران اعلام شده تا در صورت تمایل ایستگاه خود را در تالار سعدی تعطیل کرده و در صورت ایجاد شرایط در دفاتر به انجام معامله بپردازند و به این ترتیب تنها تالار حافظ در تهران فعالیت کند.

رحمانی اظهار کرد: طبق سیاست بورس در توسعه کارگزاری در آینده تالاری به صورت مجتمع وجود نداشته و مانند بانک‌ها که شعب اختصاصی دارند کارگزاران نیز از طریق شعب خود به افراد خدمات ارائه می‌دهند.

وی تصریح کرد: به این ترتیب دسترسی افراد به کارگزاری فراهم شده و فرهنگ‌سازی آنها کمک می‌کند زیرا افراد با مشاهده دفاتر کارگزاری در مکان‌های مختلف به حضور در آنها و انجام معامله ترغیب می‌شوند.

مدیرعامل شرکت بورس از اجرای این طرح در شیراز خبر داد و افزود: ساختمان ۵طبقه‌ای در شیراز در نظر گرفته شده است تا کارگزاران در آن فعالیت کرده و به انجام معاملات بپردازند.

وی ادامه داد: این برنامه تدریجی بوده تا پایان سال در دو شهر کارگزاران در دفاتر خود مستقر شده و به انجام معامله می‌پردازند.

رحمانی یادآور شد: در حال حاضر همه افراد به اینترنت دسترسی نداشته و در شهرهای مختلف نیاز است تا از نزدیک به افراد سرویس ارائه شده و فرهنگ‌سازی و خدمات بازار سرمایه تشریح شود.