ایسنا: فرآیند تعیین قیمت پایه سهام شرکت مخابرات ایران در سازمان خصوصی‌سازی انجام می‌شود و پس از آن باید به تصویب هیات عالی واگذاری برسد.

وفا غفاریان، معاون وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات با بیان این مطلب افزود: برای ورود به بازار سهام باید پروانه اپراتور صادر شده باشد. به همین منظور کارهای اجرایی به منظور ورود شرکت مخابرات ایران به بورس با هماهنگی بسیار میان وزارت ارتباطات، وزارت اقتصاد، شرکت مخابرات، سازمان خصوصی‌سازی و سازمان بورس در حال اجرا است. رییس هیات‌مدیره شرکت مخابرات خاطرنشان کرد: پس از صدور پروانه اپراتور اول، محاسبه قیمت اولیه و همچنین کشف قیمت توسط سازمان خصوصی انجام خواهد شد و امیدواریم پس از واگذاری ۵درصد از سهام مخابرات برای کشف قیمت، روند واگذاری شرکت مخابرات ایران سرعت گیرد.

به گفته معاون وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات «کارگزار معرف» شرکت مخابرات ایران به زودی در هیات‌مدیره این شرکت انتخاب خواهد شد.

غفاریان اظهار داشت: از میان ۲۰ شرکت کارگزاری که از سوی سازمان بورس معرفی شده بودند، با انجام بررسی‌های کارشناسی و طی چند مرحله، سه کارگزار برگزیده شده‌اند. وی افزود: این کارگزاران در جلسه هیات‌مدیره حاضر خواهند شد و برنامه‌های خود را به عنوان کارگزار معرف، ارائه خواهند کرد.

غفاریان با اشاره به اهمیت و نقش کارگزار معرف در عرضه سهام مخابرات گفت: امیدواریم با کمک کارگزار انتخابی بتوانیم گام موثر دیگری در راستای پیاده‌سازی اصل ۴۴ در مخابرات برداریم.