گروه بورس - تولید مواد اولیه داروپخش پیش‌بینی درآمد هر سهم امسال خود را با سرمایه جدید اعلام کرده است. بنابراطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، «دتماد» درآمد هر سهم امسال را با ۶۰میلیارد ریال سرمایه، به طور خالص مبلغ یک هزار و ۹۸۸ ریال پیش‌بینی کرده است.

به استناد مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده دوم دی ماه ۸۶ سرمایه شرکت را از مبلغ ۳۰میلیارد ریال به مبلغ ۶۰میلیارد ریال

(معادل ۱۰۰درصد) از محل اندوخته طرح و توسعه، مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران و نیز سود انباشته افزایش یافته است.

شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی ۸۶ را با سرمایه

۳۰میلیارد ریال در ۱۴ آذر ماه مبلغ ۳۹۷۷ ریال اعلام کرده بود که دلیل تعدیل پیش‌بینی درآمد هر سهم را افزایش سرمایه عنوان کرده است.

پیش‌بینی عملکرد «دتماد» برای سال مالی ۸۶ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۱۰درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۲۶درصد افزایش، سود عملیاتی

۱۱درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات ۱۱درصد کاهش نشان می‌دهد. شایان ذکر است شرکت در

۱۷ مرداد ماه ۸۶ اعلام کرده بود در سه ماه اول موفق به تولید و فروش مواد اسپینال زد (داروی ضدسرطان) و تولید متادون شده است؛ ولیکن از آنجا که فروش اسپینال زد به صورت بچ آزمایشگاهی بوده و تاثیر آن بر فروش کم‌اهمیت است. شناسایی تاثیر آن بر فروش تا زمان عقد قرارداد قطعی به تعویق افتاده است و در صورت تحقق فروش به طور قابل ملاحظه تاثیر آن بر پیش‌بینی به بازار منعکس خواهد شد. «دتماد» سیاست تقسیم سود خود را اعلام نکرده است. شرکت قبلا (با سرمایه ۳۰میلیارد ریال) اعلام کرده بود مبلغ ۴۵۰۰ ریال برای هر سهم را جهت تقسیم بین سهامداران در نظر دارد.