سرمایه گروه توسعه معادن روی ایران 60 درصد افزایش یافت
گروه شرکت‌های توسعه معادن روی ایران 60درصد افزایش سرمایه داد.

مهندس قنبری: آقای رییس جمهوری به کمک شما نیاز داریم
گروه شرکت‌های توسعه معادن روی ایران با دارا بودن حدود 140هزار سهامدار یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های بورسی کشور است. این گروه در حال حاضر بزرگترین تولید‌کننده سرب و روی خاورمیانه محسوب می‌شود.
محصولات این گروه به کشورهای هندوستان، پاکستان، امارات و ایتالیا صادر می‌شود.
گروه شرکت‌های توسعه معادن روی ایران طی سال‌های اخیر با بررسی شرایط و واقعیت‌های پیرامونی اقتصاد ایران و جهان، برنامه‌های راهبردی را در مقاطع کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت برای بقای این صنعت طراحی کرده است.
با توجه به ذخایر ۲۰۰میلیون تنی ماده معدنی سرب و روی و با در نظر گرفتن عیار متوسط، ایران دارای ۱۸میلیون تن فلز روی و ۵میلیون تن فلز سرب است که با توجه به ذخایر جهانی سرب و روی، سهم ایران ۴/۱درصد ذخایر جهانی است.
با توجه به دانش منحصر به فرد متخصصان فرآوری سرب و روی کشور همه ساله شاهد پیشرفت روزافزون و تولید بیشتری در این صنعت هستیم.
مجمع فوق‌العاده گروه شرکت‌های توسعه معادن روی ایران با حضور گسترده سهامداران حقیقی و حقوقی در آستانه فرا رسیدن اعیاد قربان و غدیر برگزار شد.
مهندس قنبری، مدیرعامل گروه شرکت‌های توسعه معادن روی ایران در این مجمع ضمن تبریک اعیاد و قدردانی از حمایت سهامداران از دولت گفت: نهال توسعه معادن روی که در سال 76 به دست توانمند شما کاشته شد، اکنون به درختی تنومند
در عرصه اقتصاد ایران تبدیل شده که موجب افتخار همه ایرانیان است.
وی ادامه داد: همه شما شاهدید که جناب رییس‌جمهوری در سال 85 در جمع صمیمی شما و در حضور هزاران نفر اعلام کرد: «ما این معدن را به همان شرکتی می‌دهیم که همه شما سهامدار آن هستید».
از سوی دیگر بعدازظهر همان روز در جلسه هیات وزیران، موضوع واگذاری معدن انگوران پس از بررسی و رای‌گیری به تصویب رسید، اما تاکنون پس از گذشت ۱۸ماه از این مصوبه و دستور صریح رییس‌جمهوری، متاسفانه این مصوبه اجرایی نشده است.
وی در سخنان خود رییس‌جمهوری را مورد خطاب قرار داد و گفت: آقای احمدی‌نژاد، زیارتتان قبول، اکنون که به فرمایشات شما عمل نشده است، ما چه کنیم؟
قنبری ادامه داد: معدن انگوران پایه و اساس گروه توسعه معادن روی است که آن را از دست گروه گرفته‌اند.
این در حالی است که صنایع مس، فولاد و آلومینیوم به معادن خود وصل هستند، اما صنعت سرب و روی از معدن خود جدا افتاده و هر روز فشار مضاعفی را بر شرکت وارد آورده است که نتیجه آن زیان سهامداران خواهد بود.
قنبری افزود: آقای رییس‌جمهور، به کمک شما نیاز داریم.
شما که با اقتدار از حقوق ملت ایران در همه عرصه‌های بین‌المللی دفاع می‌کنید، پس چرا فرمایش شما در ایران مورد کم‌لطفی قرار می‌گیرد، ما از این جلسه بزرگ استفاده کرده و خواسته‌های خود را منعکس می‌کنیم.
وی سپس گفت: شرکتی که در عرصه‌های بین‌المللی عملکرد موفقی داشته است، باید مدال ملی دریافت کند نه اینکه مورد بی‌مهری قرار گیرد، قنبری خطاب به سهامداران گفت: با وجود همه این مشکلات به شما مژده می‌دهیم که خوشبختانه موضوع افزایش سرمایه‌ای که در تابستان امسال در مجمع تصویب شد، مورد پذیرش سازمان بورس اوراق بهادار قرار گرفته است.
وی ادامه داد: پروژه یک‌میلیون تنی که آرزوی همه بود، کلنگش بر زمین خورده و عملیات اجرایی آن شروع شده و نزدیک به 17درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و امیدواریم که با قدرت تمام بهترین تکنولوژی دنیا را در پیشبرد این پروژه به کار گیریم.
قنبری با تشکر از اعضای هیات‌مدیره اظهار داشت:‌خرید شرکت ملی سرب و روی ایران و کارخانجات ذوب و روی بافق افتخاری برای شرکت توسعه معادن روی ایران بود و هم‌اکنون این شرکت به بزرگ‌ترین شرکت تولید سرب و روی خاورمیانه تبدیل شده است. وی به افزایش سود سهام شرکت اشاره کرد و گفت: علاوه بر دارایی‌های خریداری شده، کل سود شرکت که ۱۶۵میلیون تومان بود به ۱۶۵میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.
یادآور می‌شود، در مجمع یاد شده که با همکاری و تلاش گسترده پرسنل گروه شرکت‌های توسعه معادن روی ایران به ویژه یوسفی، رییس روابط عمومی گروه برگزار شد، پس از پایان جلسه، سهامداران و حاضران، طوماری را که خطاب به رییس‌جمهوری مبنی بر درخواست واگذاری معدن انگوران به گروه شرکت‌های توسعه معادن روی ایران و ابلاغ مصوبه هیات دولت نوشته شده بود، امضا کردند.
حمایت بی‌نظیر
جلسه مجمع عمومی فوق‌العاده نوبت دوم گروه شرکت‌های توسعه معادن روی ایران (سهامی عام) روز چهارشنبه گذشته با حضور 62درصد سهامداران در سالن هلال‌احمر زنجان برگزار شد.
در این جلسه که به ریاست سیدافضل موسوی رییس هیات‌مدیره گروه، نظارت آقایان عباس قوامی از گروه صنعتی معدنی امیر و جلال قاسمی از سرمایه‌گذاری فرهنگیان و دبیری مهندس علی قنبری، مدیرعامل گروه برگزار شد. منشی این جلسه نیز خانم افشاری‌راد بود. در این جلسه پس از ارائه گزارش توجیهی افزایش سرمایه توسط مهندس قنبری مدیرعامل گروه شرکت‌های توسعه معادن روی ایران و بحث و بررسی پیرامون لزوم این افزایش سرمایه، مقرر شد، سرمایه گروه از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران به میزان ۶۰درصد افزایش یابد. همچنین عنوان شد که ۴۰درصد بقیه افزایش سرمایه نیز به مدت یکسال در اختیار هیات‌مدیره باقی بماند.