گروه بورس - رضا معظمی: شاخص کل سرانجام به آخر پاییز رسید و آخرین روز سومین فصل سال را با ۳۳/۹واحد افت به پایان برد.

در بازار دیروز معامله‌گران با صف‌های خرید نه چندان مستحکم در آغاز بازار مواجه بودند. گل‌گهر با ۲میلیون سهم صف خرید، سیمان فارس و خوزستان، سیمان تهران، مهرکام پارس، بانک اقتصاد نوین، سیمان سپاهان، سیمان کارون و سیمان شاهرود دیگر سهام پرتقاضای بازار دیروز بودند. با آغاز بازار عرضه سنگین در نماد گل‌گهر صف خرید این نماد را از میان برد؛ اما مجددا صف خریدی ۲۵۰هزار سهمی برای این نماد تشکیل شد که بار دیگر با عرضه سنگین این صف ۲۵۰هزار سهمی از میان رفت. اندکی بعد نماد سرمایه‌گذاری بوعلی با عرضه سنگین مواجه شد و صف خرید ۴/۲میلیونی این نماد از بین رفت.

باتوجه به این مسائل و تحت‌‌تاثیر ۸/۷واحد تاثیر مثبت نماد گل‌گهر و ۸۸/۱واحد تاثیر مثبت نماد بدون حجم مبنای بانک اقتصاد نوین و به‌رغم ۵/۲واحد تاثیر منفی پتروشیمی خارک و یک واحد تاثیر منفی چادرملو در ساعت ۹ و ۵۸دقیقه، شاخص ۲۹/۵واحد رشد را نشان داد که البته این رشد راه به جایی نبرد.

در ساعت دوم معاملات، خرید یک میلیون سهم از صف فروش سرمایه‌گذاری معادن و فلزات، تشکیل صف فروش برای پتروشیمی خارک و جمع‌آوری صف فروش چادرملو موجب شد شاخص رو به کاهش بگذارد.

در ساعت ۱۰ و ۲۰دقیقه نماد قند پارس دادوستد یک بلوک ۳۶۳هزار سهمی را در نرخ یک هزار و ۱۵۰ریال تجربه کرد. شاخص نیز با توجه به تاثیر منفی ۴/۳واحدی سرمایه‌گذاری معادن و فلزات، ۰۱/۸واحدی چادرملو و ۴/۳واحدی فولاد خوزستان در نهایت به ۳/۹واحد افت رسید؛ امری که در کل هفته نیز کارنامه ۷واحد افت را برای شاخص رقم زد.