بورس نیوز- از زمانی که گزارش نهادهای آمریکایی مبنی بر صلح آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران منتشر شده و همچنین نشست ویژه رییس‌جمهوری با مسوولان اقتصادی و سازمان بورس برای بررسی چالش‌ها و موانع بازار سرمایه برگزار شد، نگاه سهامداران نسبت به بورس تغییر کرد و دو فاکتور فوق عاملی برای به وجود آمدن نقطه عطفی در بورس کشور شد. نصراله برزنی مدیر عامل شرکت کارگزاری بانک اقتصاد نوین در گفت‌وگو با بورس نیوز ضمن بیان این مطلب افزود: اطمینان‌های به وجود آمده در بورس از زمانی قوت گرفت که رییس‌جمهوری محترم با اقتصاددانان و مدیران سازمان بورس در خصوص پیگیری چالش‌ها و موانع بازار سرمایه و از بین بردن آنها نشستی را برگزار کردند؛ چرا که موضوع بحث این جلسه پیرامون ارائه اطلاعات درست و صحیح شرکت‌ها به سهامداران و همچنین حمایت دولت از شرکت‌های خصوصی‌سازی شده در راستای اجرای اصل ۴۴ بوده است، به طوری که این شرکت‌ها پس از واگذاری نیز از تمام امتیازاتی که در زمان دولتی بودن بهره می‌برده‌اند، استفاده کنند. به عنوان مثال شرکت‌هایی همچون گل گهر و چادر ملو بتوانند در سال‌های آتی نیز از امتیازات گذشته خود توسط دولت بهره‌مند باشند.

وی اظهار داشت: عرضه سهام برخی از شرکت‌ها از سوی سهامداران همانند فولاد مبارکه و یا چادر ملو به علت روان شدن برقراری و تعادل نسبی سهام در بورس می‌باشد وگرنه اکثر این شرکت‌ها از وضعیت خوب و مناسبی برخوردار هستند.

برزنی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آیا علت این عرضه‌ها بی اعتمادی و تردید سهامداران نسبت به آینده بورس می‌باشد یا خیر؟ گفت: از نظر من این واکنش‌ها در بورس مثبت و نشان دهنده موقعیت مناسب بازار است، زیرا بازاری که نسبت به اخبار موجود واکنش‌های متفاوت و صحیح از خود می‌دهد؛ یعنی این بازار در حال کارا شدن و پویایی می‌باشد یا حداقل به این سمت در حرکت است. مدیر عامل شرکت کارگزاری بانک اقتصاد نوین با اشاره به توصیه‌ها و دستورالعمل‌های رییس‌جمهوری خاطرنشان کرد: با توجه به نقدینگی‌های موجود در کشور اگر توصیه‌ها و دستورالعمل‌های دکتر احمدی‌نژاد اجرایی شود؛ یعنی از اعتماد بازار سوءاستفاده نشده و سهام شرکت‌ها با قیمت بالا عرضه نشود مطمئنا پول زیادی به بازار سرمایه سرازیر می‌شود. وی در پایان گفت‌وگوی خود در جواب این سوال مبنی بر ایجاد یک کارگروه برای بررسی سهام شرکت‌های واگذار شده پس از عرضه در بورس تصریح کرد: به نظر من تشکیل کارگروه سبب افزایش بوروکراسی شده و به صلاح بازار سرمایه نیست به نظر من بهترین راه برای نظاره بر نحوه خصوصی‌سازی و پیگیری‌های بعدی آن در بازار سرمایه رسانه‌ها هستند که می‌توانند تمامی‌موارد و چالش‌ها را مستقیم و شفاف به بازار و مسوولان امر منعکس کنند.