گروه بورس- هیات‌مدیره صنعتی محورسازان ایران‌خودرو سود قابل تقسیمی پیشنهاد نکرده است.

بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، به دلیل اختلاف حساب با شرکت ساپکو (طرف تجاری عمده شرکت) و انجام بررسی تطبیق حساب، احتمال اثر زیان سنواتی در بودجه سال ۸۶ در صورت اتمام رسیدگی تعدیلات مربوطه مشخص و متعاقبا اعلام خواهد شد. بنابراین به همین دلیل هیات‌مدیره سود قابل تقسیمی را نیز پیشنهاد نکرده است. «خوساز» درآمد هر سهم امسال را با ۱۵۰میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۲۴۸ریال پیش‌بینی کرده است که با تحقق ۱۴۷ریال سود به ازای هر سهم طی ۶ماه نخست امسال توانست ۵۹درصد از پیش‌بینی خود را پوشش دهد.

پیش‌بینی عملکرد «خوساز» برای سال مالی ۸۶ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۲۲درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۲۰درصد افزایش، سود عملیاتی ۱۷۱درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات مبلغ ۳۶۷۷۲میلیون ریال افزایش نشان می‌دهد که شرکت دلایل تغییرات را عمدتا ناشی از افزایش حجم فروش به دنبال افزایش سهم بازار، استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود، ورود محصولات جدید به ترکیب فروش، مدیریت صحیح هزینه‌ها از طریق درون‌سپاری و کاهش هزینه‌های پشتیبانی، کاهش هزینه‌های مالی با مدیریت سرمایه در گردش و وصول به موقع مطالبات تجاری اعلام کرده است.

«خوساز» اعلام کرده است، طرح تولید گیربکس پژو ۴۰۵ (۹۳درصد پیشرفت کار و تاریخ بهره‌برداری ۱۳۸۶ با برآورد سرمایه‌گذاری ۱۸میلیارد ریال) و طرح پروژه داخلی کردن پژو ۴۰۵ (۸۴درصد پیشرفت کار و تاریخ بهره‌برداری ۱۳۸۷ با برآورد سرمایه‌گذاری ۱۲۰۰۰میلیون ریال) را در دست اجرا دارد که تاکنون مبلغ ۲۶۱۱۴میلیون ریال در این رابطه سرمایه‌گذاری کرده است.

همچنین شرکت طرح تولید اکسل TWIST BEAM را به عنوان پروژه در دست مطالعه با برآورد سرمایه‌گذاری اولیه به مبلغ ۱۶۰میلیارد ریال عنوان کرده است که تاکنون مبلغ ۱۵۰۰میلیون ریال در این طرح سرمایه‌گذاری کرده است.

محورسازان ایران‌خودرو اعلام کرده است که با وجود سرمایه‌گذاری ۳۵درصدی در شرکت آیدامیر و پادناگستر به دلیل پیش‌بینی عدم سودآوری شرکت پادناگستر در سال ۸۶ و همچنین عدم دریافت سود احتمالی شرکت آیدامیر به علت زیان سنوانی، درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری در بودجه سال ۸۶ در نظر گرفته نشده است و همچنین اعلام کرده است که درآمدهای غیرعملیاتی عمدتا از محل فروش ضایعات و اقلام مازاد و راکد است.