گروه بورس- درآمد حاصل از فروش سیمان سپاهان طی نیمه نخست امسال با 17درصد افزایش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل مواجه شده است.
بنابر اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، سیمان سپاهان تا پایان شهریورماه مبلغ ۴۲۶میلیارد و ۳۳۶میلیون ریال درآمد حاصل از فروش داشت که این مبلغ معادل ۴۷درصد از بودجه این شرکت را محقق کرد.

«سپاها» درآمد هر سهم امسال را با یک هزار و 200میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ 437ریال پیش‌بینی کرده است.
پیش‌بینی عملکرد سیمان سپاهان سال مالی ۸۶ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۹درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۴درصد افزایش، سود عملیاتی ۱۸درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۱۳درصد کاهش نشان می‌دهد.
همچنین مبلغ 225میلیارد ریال از پیش‌بینی سود مالی 1386 ناشی از درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها (به ازای هر سهم مبلغ 188ریال و معادل 43درصد کل سود) می‌باشد که شرکت جزئیات آن را به شرح پیوست اعلام کرده است.
سیمان سپاهان اعلام کرده است طرح احداث یک واحد کوره با ظرفیت ۳۳۰۰تن کلینکر در روز با برآورد سرمایه‌گذاری مورد نیاز به مبلغ ۱۱۳۰میلیارد ریال و همچنین طرح افزایش ظرفیت خطوط کارخانه سیمان به میزان ۱۵درصد در هر خط (افزایش مجموعا ۹۹۰تن کلینکر در روز) با برآورد سرمایه‌گذاری مورد نیاز به مبلغ ۴۸۹میلیارد ریال را در دستور کار دارد که در این رابطه تاکنون به ترتیب، مبالغ ۸۷۳ و ۱۳۵میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرده است و پیش‌بینی شده که فاز اول طرح توسعه در اسفندماه ۸۶ و فازهای دوم و سوم طرح توسعه و طرح افزایش ظرفیت طی سال ۸۷ به بهره‌برداری برسد.همچنین اثر طرح‌های مذکور بر درآمد هر سهم شرکت مبلغ ۱۹۶ریال برآورد شده است.
شایان ذکر است شرکت در تاریخ 20شهریور تاریخ بهره‌برداری از فاز اول طرح توسعه را مهرماه 86 اعلام کرده بود که دلایل تاخیر را اعلام نکرده است.همچنین شرکت در 25تیرماه برآورد سرمایه‌گذاری مورد نیاز طرح توسعه را مبلغ 747میلیارد ریال اعلام کرده بود که دلایل تغییرات را عمدتا تورم و افزایش نرخ ارز اعلام کرد.
هیات‌مدیره «سپاها» در نظر دارد، برای سال مالی ۸۶ تقسیم مبلغ ۲۹۰ریال به ازای هر سهم را به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند. شایان ذکر است شرکت در ۲۵تیرماه ۸۶ سود پیشنهادی جهت تقسیم بین سهامداران را مبلغ ۵۰۰ریال (با سرمایه ۸۰۰میلیارد ریال) اعلام کرده بود.