گروه بورس- کارخانجات کابلسازی تک در نیمه نخست امسال به ازای هر سهم مبلغ ۸۳۸ریال زیان محقق کرده است.

بنابراطلاعات منتشره شده از سوی سازمان بورس اوراق‌بهادار، «بتک» برای سال مالی ۸۶ با ۹میلیارد ریال سرمایه برای هر سهم خود مبلغ ۳۶۲ریال زیان پیش‌بینی کرده است. کابلسازی تک، پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی ۸۶ را در ۱۷اردیبهشت ماه ۸۶ مبلغ ۶۳۹ریال و در ۲۷آبان مبلغ ۱۰ریال (به بازار منعکس نشد) اعلام کرده بود که دلایل تعدیل را کاهش فروش به دلیل فزونی عرضه کل محصولات کابل نسبت به تقاضای بازار در سال‌جاری، توقفات غیرقابل پیش‌بینی ناشی از خرابی و تعمیرات ماشین‌آلات تولیدی و نوسانات غیرعادی مواداولیه عنوان کرده است.

شرکت اعلام کرده است که فروش شرکت تا پایان مهر ماه سال‌جاری مبلغ ۵۰میلیارد ریال بوده است که با توجه به قراردادهای منعقده و در حال اجرا به میزان ۴۵میلیون ریال و نیز پیش‌بینی فروش پنج ماه آخر سال ۸۶ توسط عاملیت بازار به مبلغ ۲۵میلیارد ریال، فروش مندرج در بودجه تعدیل شده تحقق خواهد یافت.

طبق اطلاعات دریافتی، شرکت اعلام کرده است با توجه به بند ۱۲ ماده ۱۴۸ قانون مالیات‌های مستقیم، مالیاتی در نظر گرفته نشده است.

خالص درآمد (هزینه‌)های متفرقه سال مالی ۸۵ شامل مبلغ ۱۴۱۴۰میلیون ریال (مبلغ ۱۵۷۱ریال به ازای هر سهم) سود حاصل از فروش ساختمان، ماشین‌آلات و وسایل نقلیه است.پیش‌بینی عملکرد «بتک» برای سال مالی ۸۶ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۱۶۰درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش ۱۴۷درصد افزایش، سود (زیان) عملیاتی ۱۲میلیارد و ۹۹میلیون ریال افزایش و سود (زیان) پس از کسر مالیات ۷۹۱۹میلیون ریال کاهش نشان می‌دهد.