گروه بورس- سرمایه‌گذاری صنعت و معدن طی آبان‌ماه با واگذاری سهام، مبلغ ۲۵۴۰میلیون ریال زیان کرد. بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس اوراق بهادار، «وصنعت» مبلغ ۵میلیارد و ۴۷۲میلیون ریال از سهام خود را طی ماه گذشته واگذار کرد که بهای تمام شده سهام مزبور مبلغ ۸میلیارد و ۱۲میلیون ریال بود.

همچنین سرمایه‌گذاری صنعت و معدن در آبان‌ماه امسال سهام دو شرکت کاشی حافظ و آپادانا سرام را تحصیل کرد که بهای تمام شده تحصیل این دو سهم ۳میلیارد و ۶۹۹میلیون ریال بود.

صورت وضعیت پرتفوی «وصنعت» طی آبان‌ماه شامل ۵درصد انواع فرآورده‌های غذایی، ۲درصد محصولات شیمیایی، ۴۷درصد سایر محصولات کانی غیرفلزی، ۴درصد ماشین‌آلات و تجهیزات، ۳درصد خودرو و ساخت قطعات، ۳۰درصد واسطه‌گری مالی و ۱۰درصد سایر موارد بود. «وصنعت» ماه گذشته سهام ۱۰۵ شرکت بورسی را در پرتفوی خود داشت که بهای تمام شده سهام مزبور ۲هزار و ۴۳۹میلیارد و ۶۷۴میلیون ریال بود. ارزش بازار پایان دوره جمع کل سرمایه‌گذاری‌های «وصنعت» در مقایسه با بهای تمام شده ابتدای دوره آن ۳۳درصد کاهش نشان می‌دهد. همچنین این کاهش ارزش بازار پایان دوره در مقایسه با بهای تمام شده ابتدای دوره در گروه‌های زیرمجموعه «وصنعت» از جمله گروه واسطه‌گری مالی به میزان ۴۲درصد، سایر محصولات کانی غیرفلزی به میزان ۲۷درصد وجود داشت. این در حالی است که ارزش بازار پایان دوره محصولات شیمیایی نسبت به بهای تمام شده ابتدای دوره آن ۷۶درصد افزایش داشته است.

ارزش بازار پرتفوی شرکت‌های پذیرفته شده در بورس برای هرسهم براساس آخرین سرمایه ثبت شده مبلغ یک‌هزار و ۸۵ریال بود.