سنا- مهلت شرکت در نخستین دوره مسابقه مقاله‌نویسی سازمان بورس و اوراق بهادار تا پایان آذرماه جاری تمدید شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه، مسوول فرهنگ‌سازی و آموزش سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: این مسابقه به دلیل استقبال گسترده شرکت‌کنندگان تا پایان ماه جاری تمدید شد. «مجتبی فنایی» یکی از اهداف مهم این سازمان را فرهنگ‌سازی و آموزش عمومی اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه یک سوم جمعیت کشور به طرق مختلف با آموزش و پرورش در ارتباط هستند، بستر مناسبی در این بخش برای آشنایی عموم مردم به بورس وجود دارد. وی اظهار داشت: مسابقه مقاله‌نویسی سازمان بورس و اوراق بهادار در دو بخش معلمان (کلیه مقاطع تحصیلی) و دانش‌آموزان دبیرستانی و هنرستانی سراسر کشور برگزار می‌شود.

فنایی گفت: مسابقه مقاله‌نویسی بخش معلمان در پنج موضوع (کارکردها و نقش بورس اوراق بهادار در اقتصاد کشور، بررسی جایگاه بورس در اقتصاد خانوارها، ضرورت آموزش بورس برای دانش‌آموزان، نقش توزیع سهام عدالت در توسعه بازار سرمایه و مزایای اجرای بند «ج» اصل ۴۴ قانون اساسی از طریق بورس) برگزار می‌شود.

مسوول فرهنگ‌سازی و آموزش سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: دانش‌آموزان می‌توانند مقالات خود را در دو بخش (از بورس اوراق بهادار چه می‌دانید و چرا در بورس اوراق بهادار سرمایه‌گذاری می‌کنیم) به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی درمورد نحوه دریافت مقالات در سراسر کشور گفت: مقالات به گروه‌های آموزشی مراکز استان‌ها ارسال می‌شود تا مقالات مورد ارزیابی قرار گیرد.

فنایی ادامه داد : از هر استان ۱۲ مقاله (۶ مقاله معلمان و ۶ مقاله دانش‌آموزان) به دبیرخانه جشنواره در اصفهان ارسال می‌شود.

وی اظهار داشت: متخصصان دبیرخانه جشنواره نیز ۶ مقاله برتر (۳ مقاله معلمان و ۳ مقاله دانش‌آموزان) هر استان را به سازمان بورس و اوراق بهادار ارائه خواهند کرد.

مسوول فرهنگ‌سازی و آموزش سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: این سازمان از هر استان دو دبیر و دو دانش‌آموز را انتخاب و جوایز نفیسی به آنان اهدا خواهد شد.

فنایی اظهار داشت: برندگان نخستین دوره مسابقه مقاله‌نویسی سازمان بورس و اوراق بهادار روز ۱۵ بهمن‌ماه، همزمان با سالروز تاسیس بورس اعلام خواهد شد.