گروه بورس- شرکت گروه صنعتی قطعات اتومبیل ایران در دوره شش ماه نخست سال‌جاری مبلغ ۵۰ریال سود به ازای هر سهم کنار گذاشت. بر اساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، «ختوقا» با سرمایه ۱۲۰میلیارد ریالی، مبلغ یک‌هزار و ۱۳۰ریال سود به ازای هر سهم پیش‌بینی کرده است.

«ختوقا» در دوره گزارش شده تنها چهار درصد از این پیش‌بینی را توانست پوشش دهد.

بر اساس اطلاعات ارسالی، هیات‌مدیره در نظر دارد تقسیم ۷۰درصد سود خالص سالانه را جهت تقسیم میان سهامداران به مجمع عمومی عادی سال مالی ۸۶ پیشنهاد کند.

پیش‌بینی عملکرد «ختوقا» برای سال مالی ۸۶ در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال مالی قبل به ترتیب؛ سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها ۵درصد کاهش، سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها ۳۲درصد افزایش، سود عملیاتی ۸درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۲درصد افزایش نشان می‌دهد. خالص درآمد (هزینه)های متفرقه در پیش‌بینی عملکرد سال مالی ۸۶ به طور عمده ناشی از شناسایی سود فروش زمین بلوار خیام در مشهد به مبلغ ۲۳میلیارد و ۲۹۹میلیون ریال (۱۹۴ریال به ازای هر سهم و معادل ۱۷درصد از کل سود پیش‌بینی شده) است. شرکت در اطلاعات قبلی سود حاصل از فروش زمین بلوار خیام در مشهد با مبلغ ۲۷میلیارد و ۲۵۷میلیون ریال (۲۲۷ریال به ازای هر سهم و معادل ۲۰درصد از کل سود پیش‌بینی شده) اعلام کرده بود.