گروه بورس- سیمان شرق افزایش سرمایه به مبلغ ۱۰۵میلیارد ریال را معادل ۲۵درصد سرمایه ثبت شده از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران در دستور کار داد. براساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، «سشرق» درآمد هر سهم امسال را با ۴۲۰میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۶۶۶ریال پیش‌بینی کرده است که شرکت طی ۶ ماه نخست امسال با تحقق ۳۲۶ریال سود به ازای هر سهم معادل ۴۹درصد از پیش‌بینی درآمد هر سهم را پوشش داده است. پیش‌بینی عملکرد سیمان شرق برای سال مالی ۸۶ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل، به ترتیب فروش ۱۰درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۱۵درصد افزایش، سود عملیاتی ۹درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۲درصد افزایش نشان می‌دهد. همچنین پیش‌بینی درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها برای سال مالی ۸۶ به مبلغ ۵۴ میلیارد و ۳۷۶ میلیون ریال (معادل ۱۹درصد سود پس از کسر مالیات و مبلغ ۱۲۹ریال به ازای هر سهم) شامل سود حاصل از سرمایه‌گذاری در سهام دیگر شرکت‌ها است.

مطابق اطلاعات دریافتی، شرکت طرح احداث یک خط تولید را به ظرفیت ۳۳۰۰ تن کلینکر در روز، با برآورد سرمایه‌گذاری مورد نیاز به مبلغ ۱۱۲۴میلیارد ریال در دستور کار دارد و در این رابطه تاکنون مبلغ ۹۲۴میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده و با ۷۰درصد پیشرفت کار، پیش‌بینی می‌شود طی سال ۸۸ به بهره‌برداری برسد. همچنین شرکت اعلام کرده است، طرح افزایش ظرفیت واحد ۱۲۵۰ تنی را در دست مطالعه و بررسی دارد و تاکنون مبلغ ۴۹۴میلیون ریال در این رابطه هزینه کرده است.

شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی ۸۶ را در ۲۸ مرداد نیز مبلغ ۶۶۶ریال اعلام کرده بود. شایان ذکر است به رغم عدم تغییر پیش‌بینی درآمد هر سهم، جزئیات پیش‌بینی تغییر کرده است که شرکت دلایل تغییرات را کاهش مبلغ فروش پیش‌بینی شده به دلیل عدم تحقق افزایش نرخ فروش و صادرات سیمان در شش ماه اول سال ۸۶، افزایش درآمدهای غیر عملیاتی با توجه به عملکرد واقعی شش ماه اول سال ۸۶ و کاهش مالیات پیش‌بینی شده به دلیل اعمال باقیمانده معافیت حاصل از افزایش سرمایه (در سال مالی ۸۵) عنوان کرده است. هیات‌مدیره سیمان شرق در نظر دارد برای سال مالی ۸۶ مبلغ ۱۲۸میلیارد و ۱۰۰میلیون ریال (به ازای هر سهم مبلغ ۳۰۵ریال) برای تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.