گروه بورس- قرارداد انجام عملیات بندری محمولات شمش آلومینیوم ترانزیتی تاجیکستان از طریق امکانات شرکت خدمات دریایی تایدواتر خاورمیانه در بندر شهید رجایی منعقد و به مرحله اجرایی رسید. براساس گزارش روابط‌عمومی شرکت تایدواتر، در قالب این قرارداد، شرکت تایدواتر عملیات بندری محمولات ترانزیتی را در بندر شهید رجایی انجام داده و آن‌ها را به صورت کانتینری بر اساس مقاصد موردنظر صاحبان کالا و خریداران جهت حمل به مقصد بارگیری می‌کند.

همچنین قرارداد ترانزیت ۳۰۰‌هزار تن پودر آلومینا از طریق قلمرو جمهوری اسلامی ایران به مقصد تاجیکستان با طرف تاجیکی منعقد شده است. این میزان ترانزیت پودر آلومینا، قابلیت افزایش تا ۹۰۰‌هزار تن را در سال دارد.

تداوم عملیات بندری صادرات گندم توسط تایدواتر

از نیمه نخست سال‌جاری عملیات صادرات عملا وارد مرحله اجرایی شده است. تاکنون ۲۵۰هزار تن گندم صادراتی به ۱۱ فروند کشتی در بندر امام‌خمینی(ره) توسط شرکت خدمات دریایی تایدواتر خاورمیانه، بارگیری و از کشور خارج شده است.

همچین انعقاد قرارداد انجام عملیات بندری صادرات ۴۰۰‌هزار تن گندم دیگر نیز با شرکت‌های دولتی و خصوصی مختلف از سوی شرکت خدمات دریایی تایدواتر خاورمیانه در حال مذاکره و پیگیری است.