موج- مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک کشاورزی بر ضرورت حمایت سازمان بورس از کارگزاری‌ها تاکید کرد. حسین خزلی خرازی با انتقاد از فعالیت کارگزاران یادآور شد: در بورس تهران شرکت کارگزاری داریم که در یک دفتر اجاره‌ای ۳۰ تا ۴۰متری تنها ۳ کارمند فعالیت می‌کند.وی ادامه داد: این در حالی است که بورس مالزی تنها ۳۰ کارگزاری دارد که این تعداد ۱۸هزار شعبه دارند؛ در واقع هرکدام از کارگزاری‌های بورس مالزی مانند یک بانک بزرگ عمل می‌کنند. وی از آموزش کارگزاران، رسیدگی به اختلافات کارگزاران، کمک به توسعه شبکه کارگزاری و حل اختلاف بین مشتری و کارگزار، به عنوان مهم‌ترین وظایف کانون کارگزاران در ابتدای فعالیتش نام برد.

خرازی با بیان اینکه «رقابتی کردن فعالیت کارگزاران، کار کانون کارگزاران نیست»، تصریح کرد: شورای بورس باید برای کارگزارانی که سرویس‌های بهتری را در بازار ارائه می‌دهند، امتیازاتی را در نظر بگیرد. وی یادآور شد: در‌حال‌حاضر کارگزارانی که در پی ایجاد شعبه و استفاده از نیروهای کارآمد و متخصص با افزایش هزینه مواجه شده‌اند، از سوی سازمان بورس هیچ حمایتی نمی‌شوند. وی اضافه کرد: در حالی که شناسایی، تبلیغ و رتبه‌بندی کارگزارانی که سرویس و خدمات بهتری در بازار سرمایه ارائه می‌دهند،

منجر به تشویق و بهبود فعالیت کارگزاران می‌شود. وی با بیان اینکه سهامداران نباید برای تخصیص سهام، مجبور به فعالیت با چند کارگزار باشند، تاکید کرد: یک کارگزار باید قادر به تامین تمام نیازهای سهامداران باشد که این امر مستلزم نرم‌افزارهای جدید و تغییر در دستورالعمل‌ها و قوانین و مقررات است. مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک کشاورزی تصریح کرد: مادامی که سیستم تقسیم‌بندی سهام در بازار سرمایه وجود دارد، رانت در بورس وجود خواهد داشت. خرازی از بالا بودن میانگین سنی کارگزاران به عنوان یکی از مشکلات موجود در صنعت کارگزاری نام برد. وی با تاکید بر کاهش میانگین سنی کارگزاران (هیات‌مدیره، مدیرعامل و کارمندان) و افزایش تخصص و دانش شرکت‌های کارگزاری گفت: یک کارگزاری واقعا باید شرکتی باشد که خدمات تخصصی را ارائه دهد.