گروه بورس- صنایع سیمان غرب کاهش فروش، بهای تمام‌شده ناشی از ذخیره کردن کلینکر و تغییر زمان توقف کوره را از دلایل کاهش ۸۸ریالی در پیش‌بینی درآمد هر سهم خود اعلام کرد. بر اساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، «سغرب» درآمد هر سهم امسال را با ۱۸۷میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۳۰۶ ریال پیش‌بینی کرده است.

سیمان غرب طرح افزایش ظرفیت تولید از ۲هزار به ۴هزار تن کلینکر در روز را با برآورد سرمایه‌گذاری مورد نیاز به مبلغ ۱۴۶/۱میلیاردریال را در دست اجرا دارد ودر این رابطه تاکنون مبلغ ۸۶۵میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرده است.

مطابق اطلاعات دریافتی از شرکت‌، درصد پیشرفت کار این طرح ۹۰درصد بوده و تاریخ بهره‌برداری از آن ابتدای بهمن‌ماه ۸۶ می‌باشد (کوره از ابتدای مهرماه ۸۶متوقف شده است.) شایان ذکر است؛ شرکت برآورد مبلغ سرمایه‌گذاری را طی اطلاعات ارسالی مورخ ۲۸فروردین ۸۶ مبلغ ۷۹۹میلیارد ریال، تاریخ بهره‌برداری از طرح طی اطلاعات ارسالی ۲۸ فروردین و ۱۰ مرداد (ماه) ۸۶ به ترتیب مهرماه ۸۶ و آذرماه ۸۶ و زمان توقف کوره را در ۲۸فروردین و ۱۰مرداد ماه به ترتیب پایان اردیبهشت ماه ۸۶ و پایان مردادماه ۸۶اعلام کرده بود که دلایل تغییرات اخیر را عنوان نکرده است.

شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی ۸۶ را در مردادماه ۸۶ مبلغ ۳۹۴ریال اعلام کرده بود که دلیل تعدیل را کاهش فروش و بهای تمام‌شده ناشی از ذخیره نمودن کلینکر و تغییر زمان توقف کوره اعلام کرده است.

سیمان غرب اعلام کرده است که افزایش سرمایه از مبلغ ۱۸۷میلیارد ریال به مبلغ ۲۴۰میلیارد ریال از محل اندوخته توسعه و تکمیل مطالبات سهامداران در حال بررسی است.

هیات‌مدیره «سغرب» در نظر دارد برای سال مالی ۸۶ مبلغ ۴۶۷۵۰میلیون ریال (به ازای هر سهم مبلغ ۲۵۰ریال) جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام پیشنهاد کند.