فارس- شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات شنبه آینده به صورت اصالتی و وکالتی بیش از ۲۸۴‌میلیون سهم گالوانیزه فجر سپاهان را به قیمت پایه ۸/۴۹‌میلیارد تومان عرضه خواهد کرد. روز شنبه آینده، ۱۰ آذر شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات به طور اصالتی و وکالتی ۲۸۴‌میلیون و ۶۴۶‌هزار و ۳۳۴ سهم (معادل ۳/۶۶‌درصد) گالوانیزه فجر سپاهان را در سه بلوک جداگانه و به قیمت پایه هر سهم ۱۷۵ تومان عرضه خواهد کرد.

بر این اساس‌، سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات به طور اصالتی ۲۶۰‌میلیون و ۸۴۹هزار و ۸۹۸ سهم (معادل ۸/۶۰‌درصد) به وکالت از شرکت‌های تامین مواد اولیه فولاد صبا نور بیش از ۹/۱۶‌میلیون (معادل ۹۵/۳‌درصد) و توسعه و تجارت بین‌المللی صبا بیش از ۸/۶‌میلیون (معادل ۶/۱‌درصد) سهم گالوانیزه فجر سپاهان را عرضه خواهد کرد که مجموع ارزش این سه عرضه عمده بالغ بر ۸/۴۹‌میلیارد تومان برآورد می‌شود.

شرایط واگذاری این تعداد سهام یکجا و به صورت ۵۰‌درصد نقد و ۵۰‌درصد اقساط، طی۲ فقره چک در سر رسیدهای ۳ و ۶ ماهه تعیین شده و خریدار علاوه بر رعایت شرایط اعلامی، باید ۱۰۰‌درصد سهام قابل عرضه را از طریق شرکت بورس نزد فروشنده به وثیقه گذارد تا پس از تسویه حساب کامل ریالی ۵۰‌درصد سهام وثیقه آزاد و ۵۰‌درصد باقی نیز پس از رفع تعهدات و تضامین آزاد خواهد شود.

در دیگر شرایط تعیین شده نیز آمده است: کارگزاران خریدار در صورتی مجاز به ورود سفارش خرید به سامانه معاملاتی هستند که ۵‌درصد ارزش سهام مورد معامله بر اساس قیمت پایه را نقدا یا به صورت ضمانت‌نامه بانکی بدون قید و شرط از مشتری دریافت کرده و حسب مورد به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه واریز یا ارائه کند.

در صورت انصراف خریدار از ایفای تعهدات خود به هر دلیل، این مبلغ جهت جبران خسارت وارده ضبط شده و مسترد نخواهد شد.

سپرده سایر متقاضیان حداکثر ظرف ۲ روز کاری پس از اعلام برنده، مسترد خواهد شد.

بر اساس این گزارش‌، این سه بلوک عمده توسط کارگزاری حافظ و در تابلوی فرعی بورس انجام خواهد شد.