گروه بورس - شرکت سرمایه‌گذاری ساختمان ایران پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به پایان شهریور ماه 87 را اعلام کرد.

براساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، شرکت «وساخت» درآمد هر سهم سال مالی یاد شده را با سرمایه یک هزار و ۹۰میلیارد و ۲۹۶میلیون ریال، مبلغ ۲۹۵ ریال پیش‌بینی کرده است.
سود پس از کسر مالیات «وساخت» در مقایسه با سال مالی قبل، معادل 22درصد افزایش دارد. این شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به پایان شهریور 86 را با 100درصد پوشش محقق کرد.
هیات مدیره «وساخت» قصد دارد ۹۰درصد از سود خالص سال مالی ۸۷ را برای تقسیم میان صاحبان سهام شرکت به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.
«وساخت» در سایر پیش‌بینی‌های عملکرد سال مالی 87 نسبت به عملکرد سال مالی قبل به ترتیب در زمینه سود حاصل از سرمایه‌گذاری با 6درصد افزایش، سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها با 148درصد افزایش و سود عملیاتی با 14درصد افزایش روبه‌رو است.
این شرکت، دلایل تغییر را به طور عمده ناشی از افزایش سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها اعلام کرده است.
این در حالی است که «وساخت» در سال مالی 86، توانست تمام پیش‌بینی‌های عملکرد خود را با 100درصد پوشش به تحقق برساند.
به استناد تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده به تاریخ ۱۴ بهمن ماه ۸۲ و جلسه هیات مدیره به تاریخ دوم آبان ماه ۸۶، سرمایه شرکت از مبلغ ۸۸۰میلیارد ریال به مبلغ یک‌هزار و ۹۰میلیارد و ۲۹۶میلیون ریال از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران و سود انباشته افزایش یافت.
همچنین «وساخت» در گزارش خود اعلام کرده است با توجه به اینکه مجمع عمومی عادی سالانه منتهی به پایان شهریور ماه 86 شرکت قبل از تکمیل مراحل قانونی ثبت افزایش سرمایه جدید تشکیل می‌شود، از این رو سود مصوب عملکرد سال مالی منتهی به پایان شهریور ماه 86 فقط به دارندگان سهام فعلی تعلق خواهد داشت و مشمول حق تقدم سهام جدید نخواهد بود.