فارس: هیات عالی واگذاری سهام عدالت واگذاری بخشی از سهام ۹ شرکت بورسی و مشمول اصل ۴۴ را به ارزش ۳هزار میلیارد تومان به مشمولان سهام عدالت تصویب کرد. در آخرین جلسه هیات عالی واگذاری سهام عدالت که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و رییس سازمان خصوصی سازی در وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، واگذاری سهام ۹ شرکت بورسی و مشمول اصل ۴۴ به مشمولان سهام عدالت به تصویب رسید.

براساس این مصوبه، واگذاری ۳۰‌درصد شرکت مخابرات ایران، ۱/۷‌درصد ایران خودرو، ۱/۵‌درصد سهام شرکت سایپا، ۸‌درصد چادرملو، ۱/۸‌درصد گل گهر، ۵/۴۴‌درصد سهام شرکت سرمایه‌گذاری رنا، ۲۵‌درصد سهام بانک ملت، ۲۵‌درصد سهام پست بانک و ۸‌درصد سهام شرکت ملی صنایع مس تصویب شد. براساس این گزارش، در این جلسه همچنین قیمت سهام ۳ شرکت برای فروش تصویب شد که بر این اساس مقرر شد ۳۲‌درصد سهام شرکت کارخانجات پشم‌بافی کشمیر کرمانشاه، ۴۹‌درصد سهام گیلان نیرو و ۴۹‌درصد سهام شرکت پیماب (که شرکت مادر تخصصی هر دو ساتکاپ است) به بخش خصوصی عرضه شود.

بنابراین گزارش، ارزش سهامی که قرار است به سهام عدالت واگذار شود در مجموع حدود ۵هزار و ۷۰۰میلیارد تومان است که بخشی از این سهام واگذار شده و بقیه نیز در حال واگذاری است.

این در حالی است که در چند ماه گذشته، هیات عالی واگذاری تصویب کرده است که حدود ۴۰۰میلیارد تومان مربوط به قسمتی از سهام سه شرکت مپنا، فولاد خوزستان و ایرالکو به سهام عدالت اختصاص یابد.