گروه بورس- رضا معظمی: شاخص کل بورس اوراق بهادار روز گذشته در آخرین روز هفته‌ای که در طی آن شاخص ۴رقمی شد و با ۳۲واحد رشد مواجه شد. در بازار دیروز، معامله‌گران شاهد حضور صف‌های خرید از ابتدای بازار بودند. فولاد خوزستان با ۳/۶میلیون صف خرید، فولاد خراسان با ۳/۲میلیون سهم، زامیاد با ۳/۵میلیون سهم، فجر گالوانیزه با ۸/۳میلیون سهم و سایپا با ۱/۵میلیون سهم در صدر تقاضاهای خرید بودند، در حالی که مپنا، فولادمبارکه و سرمایه‌گذاری معادن و فلزات صدرنشین صف‌های فروش بودند. پیش از آغاز بازار، صف فروش فولاد مبارکه برداشته شد و معاملات در بالای درصد منفی رقم خورد. با توجه به تعادل نماد فولاد مبارکه بازار در بقیه نمادها حرکت بهتری را به نمایش گذاشت. در این میان گل‌گهر نخستین نمادی بود که با صف خرید مواجه شد. در انتهای ساعت اول صف فروش آلومینیوم ایران جمع‌آوری شد. با توجه به تاثیر منفی ۸۵/۰واحدی آلومینیوم ایران و ۶۵/۷واحد تاثیر منفی فولاد مبارکه، ۱۶/۲واحد جمع‌آوری بخشی از صف فروش بانک اقتصاد نوین و تاثیر ۱۳/۱واحدی نماد بدون حجم مبنای سرمایه‌گذاری ملی موجب شد تا شاخص در ساعت ۹ و ۵۴دقیقه ۹/۱۱واحد افت را نشان دهد. در ساعت دوم معاملات، جمع‌آوری صف فروش تراکتورسازی ایران آغاز شد و پس از دادوستد ۱۵/۶میلیون سهم صف خرید ۱۵۵هزار سهمی برای این شرکت تشکیل شد.

در ساعت ۹ و ۵۹دقیقه شرکت معادن روی شاهد دادوستد یک بلوک ۶۸۱هزار سهمی بود. در ساعت ۱۱ و ۱۲دقیقه نماد خدمات انفورماتیک دادوستد یک بلوک ۵۴۹هزار سهمی را در نرخ ۹هزار و ۶۰۰ریال تجربه کرد. ۴دقیقه به پایان بازار نیز نماد خدمات انفورماتیک بار دیگر شاهد دادوستد یک بلوک ۴۱۱هزار سهمی در نرخ ۹هزار و ۶۰۰ریال بود.

با رشد قیمت فولاد مبارکه و تاثیر این‌بار مثبت ۷۳/۴واحدی این نماد و تاثیر ۵۶/۷واحدی نماد چادرملو و ۰۶/۸واحد تاثیر مثبت گل‌گهر و ۶/۵واحد تاثیر مثبت پتروشیمی خارک و ۲۳/۶واحد تاثیر مثبت پارس‌خودرو، شاخص در پایان معاملات رشد ۳۲واحدی را ثبت کرده و به عدد ۹هزار و ۹۵۹واحد رسید. با ثبت این رشد در کل هفته شاخص کارنامه ۸۹واحدی افت را به ثبت رساند.