فارس - بعد از تصویب اساسنامه و مقررات عضویت در کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران در هیات مدیره سازمان بورس، امروز این سازمان اساسنامه دومین کانون مهم بازار سرمایه را منتشر کرد.

اساسنامه ۶۱ ماده‌‌ای و ۳۵ تبصره‌ای کانون نهادهای مالی سرمایه‌گذاری ایران در شرایطی اوایل آبان ماه به تصویب هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار رسیده بود که امروز این اساسنامه منتشر شد. علی صالح آبادی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، به فارس ابراز داشت: اساسنامه کانون نهادهای مالی سرمایه‌گذاری ایران با چند اصلاح مختصر به تصویب رسید و نسبت به اعلام رسمی این مصوبه به کانون مربوط اقدام شد.

وی با اشاره به این مطلب که اعضای موسس این کانون، شرکت‌های سرمایه‌گذاری و واسطه‌گری مالی هستند، گفته است: بعد از ارائه مجوز و راه‌اندازی کانون کارگزاری بورس و اوراق بهادار، کانون نهاد‌های مالی سرمایه‌گذاری ایران دومین کانونی است که از سازمان بورس مجوز دریافت می‌کند.

صالح‌آبادی در ادامه ابزار داشت: طبق اساسنامه این کانون، اعضای موسس باید بعد از ثبت کانون در اداره ثبت شرکت‌ها و سازمان بورس نسبت به عضو‌گیری و طی مراحل قانونی اقدام و فعالیت‌های مربوطه را انجام دهند.

متن اساسنامه فوق روی سایت رسمی سازمان بورس و اوراق بهادار، خبرگزاری فارس و ایسنا قرار گرفته است.