گروه بورس - شرکت پارس‌خزر پروژه کارخانه جدید را با برآورد سرمایه‌گذاری به مبلغ ۱۴۷میلیارد ریال در دست اجرا دارد. براساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، «لخزر» تاکنون مبلغ ۵/۲۳میلیارد ریال بر این طرح سرمایه‌گذاری کرده و ۱۶درصد از کار پیشرفت داشته است. تاریخ بهره‌برداری از پروژه، در نیمه دوم سال ۸۷ اعلام شده است.

«لخزر» طی نیمه نخست سال‌ جاری از فروش محصولات خود، بیش از ۱۹۲میلیارد ریال درآمد کسب کرد. پیش‌بینی فروش این شرکت برای سال‌مالی ۸۶ مبلغ ۸۵۲میلیارد و ۳۵۹میلیون ریال اعلام شده است. پارس‌خزر درآمد هر سهم سال‌مالی جاری را با سرمایه ۱۵میلیارد ریال، مبلغ ۶۰۰ریال پیش‌بینی کرده است که طی نیمه نخست امسال مبلغ ۲۵۷ریال از این پیش‌بینی را به ازای هر سهم کنار گذاشت. این شرکت اعلام کرده است، طبق روال سنوات قبل و در صورت مواجه نشدن با شرایط غیرمتعارف، هیات‌مدیره در نظر دارد، حداقل ۵۰درصد از کل سود قابل‌تقسیم سال‌مالی ۸۶ را برای تقسیم بین سهامدارن به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.

پیش‌بینی عملکرد «لخزر» برای سال‌مالی ۸۶ در مقایسه با عملکرد واقعی سال‌مالی قبل به ترتیب فروش ۱۵درصد افزایش، بهای تمام‌شده کالای فروش‌رفته ۱۶درصد افزایش، سود عملیاتی یک درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات ۵درصد کاهش داشته است.