گروه بورس - سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران درآمد هر سهم سال‌مالی منتهی به تابستان 87 را با 755میلیارد و 40میلیون ریال سرمایه به طور خالص مبلغ 140ریال پیش‌بینی کرده است.

بنابر اطلاعات منتشرشده از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، پیش‌بینی عملکرد «وتوصا» برای سال‌مالی منتهی به شهریور ۸۷ در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال‌مالی قبل به ترتیب سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها ۲۵درصد افزایش، سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها ۵۲۱درصد افزایش، سود عملیاتی ۲۲درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۳۰درصد افزایش داشته است.
شرکت دلایل تغییر را افزایش سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها، افزایش سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها ناشی از افزایش حجم پرتفوی و پیش‌بینی سود شرکت‌های سرمایه‌پذیر، افزایش هزینه‌های مالی ناشی از افزایش اصل قرارداد مضاربه و کاهش سایر درآمدهای عملیاتی ناشی از تسویه قرارداد فروش اقساطی سهام عنوان کرده است.
براساس بند ۲ گزارش حسابرس مستقل، درخصوص اطلاعات مالی پیش‌بینی شده سال ۸۷ ، پیش‌بینی صورت سود و زیان شرکت اصلی و شرکت‌های فرعی آن، به صورت تلفیقی ارائه و تهیه‌ نشده است.
به منظور رعایت استانداردهای حسابداری، لازم بود که صورت سود و زیان تلفیقی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران (سهامی عام) و 9شرکت فرعی آن (شرکت‌های بازرگانی قویم، خمیر مایه خوزستان، نساجی نقره نخ، لامپ فارس، مواد ویژه لیا، مقره‌سازی ایران، خدمات سرمایه‌گذاری تجلی سامانه، توسعه داده‌پردازی خاورمیانه و سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در شرکت نماآفرین آرنگ) برای سال‌مالی منتهی به 31 شهریور 1387 توسط شرکت تهیه و ارائه می‌شد.
عدم‌تهیه و ارائه سود و زیان پیش‌بینی شده تلفیقی مزبور، موجب آن می‌شود که نتوان نسبت به پیش‌بینی نتایج عملیات شرکت اصلی و شرکت‌های فرعی آن به شکل یک واحد بررسی و اظهارنظر کرد.»
شرکت پیش‌بینی عملکرد سال‌مالی 87 را برای اولین بار اعلام کرده است.
هیات‌مدیره سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران تصمیم دارد ۸۰درصد از سود سال‌مالی ۸۷ را برای تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.
همچنین براساس این گزارش، شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال‌مالی منتهی به شهریور 86 را در 18 تیرماه 86 مبلغ 121ریال اعلام کرده بود. شرکت دلایل تعدیل اخیر را عمدتا کاهش سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها، اخذ ذخیره کاهش ارزش سرمایه‌گذاری‌ها و کاهش سود عقود ناشی از تسویه زودتر از موعد عنوان کرده است.
سود حاصل از سایر فعالیت‌های سال‌مالی ۸۶ به مبلغ ۱۰میلیارد و ۱۰۱میلیون ریال، شامل سود اقساطی فروش سهام ایرانیت به شرکت‌های مهرام و سرمایه‌گذاری ملت و سود اوراق مشارکت ایران‌خودرو و سپرده‌های بانکی است.