گروه بورس- شرکت داروسازی فارابی با سرمایه‌ ۱۵۰میلیارد ریال طی ۶ماه ابتدای سال‌جاری توانست ۴۶۶ریال به ازای هرسهم سود محقق کند.

بنابر گزارش اداره نظارت برناشران بورس سازمان بورس و اوراق بهادار، «دفارا» ۳۸درصد از پیش‌بینی درآمد ۱۲۱۰ریالی سال مالی منتهی به اسفند ۸۶ را طی ۶ماه اول امسال پوشش داده است. شرکت اعلام کرده است طرح تولید محصولات آنتی‌بیوتیک غیربتالاکتم با برآورد هزینه سرمایه‌گذاری را به مبلغ ۳۲میلیارد ریال و تاریخ بهره‌برداری سال ۱۳۸۶ در دست اجرا دارد که هزینه‌های انجام شده تاکنون مبلغ ۱۷میلیارد و ۶۶۶میلیون ریال و درصد پیشرفت کار ۹۹درصد است. پیش‌بینی عملکرد سال مالی منتهی به اسفند ۸۶ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۴درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۱۴درصد افزایش، سود عملیاتی ۱۹درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات ۱۰درصد کاهش داشته است. براساس اطلاعات ارسالی شرکت، هیات‌مدیره تصمیم دارد مبلغ یک‌هزار و ۱۰۰ریال خالص برای هرسهم را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه سال مالی ۸۶ پیشنهاد کند.

همچنین درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها در سال مالی ۸۶ مبلغ ۶۰میلیارد ریال (۴۰۰ریال به ازای هرسهم) معادل ۳۳درصد از کل سود خالص است. این مبلغ در سال مالی قبل ۴۰میلیارد و ۲۰۵میلیون ریال (۲۶۸ریال به ازای هرسهم) معادل ۲۰درصد از کل سود خالص دوره بوده است.شرکت پیش‌بینی درآمد هرسهم سال مالی منتهی به اسفند ۸۶ را با سرمایه ۱۰۰میلیارد ریال در تاریخ ۲۰فروردین امسال مبلغ یک‌هزار و ۸۱۶ریال و با سرمایه ۱۵۰میلیارد ریال در تاریخ‌های هفتم خرداد و دوم مردادماه امسال مبلغ یک‌هزار و ۲۱۰ریال اعلام کرده است که به رغم عدم تغییر پیش‌بینی درآمد هرسهم، جزئیات آن تغییر کرده است که شرکت دلایل آن را عمدتا سهمیه‌بندی تولید و تعلق یارانه به برخی از محصولات، کاهش مقدار فروش کپسول، کاهش هزینه‌های ترویج فروش و استفاده بیشتر از تسهیلات مالی عنوان کرده است. شایان ذکر است، شرکت در تاریخ دوم مردادماه امسال اعلام کرده بود، به دلیل کمتر بودن نسبت سرمایه به بدهی از سقف تعیین شده در آیین‌نامه اجرایی ماده ۴ قانون تسهیل و نوسازی صنایع کشور،‌ امکان استفاده از معافیت مالیاتی ناشی از افزایش سرمایه اخیر برای شرکت میسر نخواهد بود.