گروه بورس- سیمان ایلام تا پایان دوره 9ماه منتهی به مهر ماه با تحقق 252ریال سود به ازای هر سهم، معادل 80درصد از پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را پوشش داد.

بنابر اطلاعات منتشرشده از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، سیمان ایلام درآمد هر سهم سال مالی منتهی به دی ماه امسال را با ۱۹۹میلیارد و ۹۲۴میلیون ریال سرمایه، به طور خالص مبلغ ۳۱۴ریال پیش‌بینی کرده است.
پیش‌بینی عملکرد «سیلام‌» برای سال مالی منتهی به دی ماه 86 در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش 3درصد کاهش، بهای تمام شده کالای فروش رفته 5درصد افزایش، سود عملیاتی 14درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات 15درصد کاهش نشان می‌دهد.
سیمان ایلام طرح ایجاد یک خط تولید با ظرفیت ۳۳۰۰تن کلینکر را در روز با برآورد سرمایه‌گذاری مورد نیاز به مبلغ ۱۰۷۳میلیارد ریال در دست اجرا دارد و تاکنون مبلغ ۷۱۶میلیارد ریال در این ارتباط سرمایه‌گذاری کرده است.
مطابق اطلاعات دریافتی از شرکت با توجه به پیشرفت 67درصدی مراحل اجرایی طرح، تاریخ بهره‌برداری از این طرح، سال 87 اعلام و اثرات آن بر درآمد هر سهم شرکت، مبلغ 300ریال برآورد شده است.
شایان ذکر است، شرکت طی اطلاعات ارسالی ۱۷شهریور، درصد پیشرفت طرح را با توجه به هزینه‌های انجام شده به مبلغ ۶۳۵میلیارد ریال، ۵۲درصد اعلام کرده بود که علت عدم تناسب را تغییر در درصد پیشرفت نسبت به تغییر مبلغ هزینه‌های انجام شده، تغییر مبنای محاسبه درصد پیشرفت از فیزیکی به ریالی عنوان کرده است. شرکت اعلام کرده؛ به استناد ماده ۱۳۲ قانون مالیات‌های مستیم، از تاریخ بهره‌برداری (۲۱/۰۷/۷۷) به مدت ۹سال (تا تاریخ ۲۱/۷/۸۶) از پرداخت مالیات بر درآمدهای عملیاتی معاف است.
سیمان ایلام برنامه افزایش سرمایه به میزان 50درصد سود قابل تقسیم سال مالی 86 را در دستور کار دارد. شایان ذکر است، شرکت در 22اسفند 85 میزان افزایش سرمایه را 50درصد سود قابل تقسیم سال مالی منتهی به دی ماه 85 اعلام کرده بود. هیات‌مدیره در نظر دارد معادل 50درصد از سود قابل تقسیم سال مالی منتهی به دی ماه 86 را جهت تقسیم بین سهامداران، به مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام پیشنهاد کند.