نهادهای نظارتی از سازمان خصوصی‌سازی هم بازرسی کنند

گروه بورس- علیرضا باغانی: در پی انتشار برخی اخبار مبنی بر بازرسی سازمان بازرسی کل کشور از ایمیدرو درباره نحوه اجرای سیاست‌های خصوصی‌سازی، عضو هیات عامل این سازمان از این تصمیم استقبال کرد.

دکتر ایرج اکبریه به خبرنگار ما گفت: از آنجا که سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات دو نهاد نظارتی هستند، در ایمیدرو حضوری فعال داشته و بر فعالیت‌های این سازمان نظارت کامل دارند. وی خصوصی‌سازی را با توجه به سیاست‌های ابلاغ شده از سوی رهبر معظم انقلاب بسیار مهم دانست و گفت: از آنجا که خصوصی‌سازی برای مسوولان نظام امری بسیار مهم تلقی می‌شود، چه بهتر است که این نظارت‌‌ها در این حوزه وجود داشته باشد و حتی تقویت شود.

به گفته اکبریه، شرکت‌های مادر تخصصی وزارتخانه‌ها در واگذاری سهام شرکت‌های دولتی کمتر نقش دارند و فرآیند کشف قیمت سهام و عرضه سهام در بورس توسط سازمان خصوصی‌سازی انجام می‌پذیرد و ایمیدرو نقش خاصی در این فرآیند ندارد.

وی ارائه وکالت به سازمان خصوصی‌سازی را مهمترین‌نقش ایمیدرو در واگذاری سهام شرکت‌های دولتی عنوان کرد و گفت: با توجه به نقش پررنگی که سازمان خصوصی‌سازی در واگذاری سهام شرکت‌های دولتی دارد، بهتر است بررسی‌های دستگاه‌های نظارتی از سازمان خصوصی‌سازی آغاز شود؛ کما اینکه ما همیشه آماده همکاری با نهادهای نظارتی بودیم و از تمام ظرفیت خود در رابطه با همکاری با این نهاد‌ها استفاده می‌کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد: دستگاه‌های نظارتی بتوانند در رابطه با مراحل واگذاری سهام شرکت‌های دولتی و اجرای سیاست‌‌های خصوصی‌سازی به اطلاعاتی که به شفاف‌سازی بازار کمک می‌کند، دست یابند.