ایسنا- مدیر کل دفتر بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی گفت: ثبت‌نام از بازنشستگان تامین اجتماعی برای دریافت سهام عدالت تا اول دی ماه سال‌جاری ادامه دارد.

عباس کیانی با اعلام این خبر افزود: ثبت اطلاعات از مشمولان سهام عدالت در بسیاری از استان‌ها و شهرهای کوچک به پایان رسیده، اما در سه تا چهار استان بزرگ هنوز ادامه دارد. کیانی با بیان این که تاکنون ۸۵‌درصد از بازنشستگان تامین اجتماعی برای دریافت فرم سهام عدالت به شعب مربوطه مراجعه و اطلاعات اولیه آن‌ها ثبت شده است، عنوان کرد: بازنشستگانی که تاکنون برای دریافت و تکمیل فرم‌های اولیه سهام عدالت مراجعه نکرده‌اند، تا اول دی ماه جاری فرصت دارند تا با مراجعه به شعب مربوطه شهر و استان از سهام عدالت بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به این که سهام عدالت مشمول کلیه بازنشستگان لشگری، کشوری و تامین اجتماعی می‌شود، یادآور شد: هم‌اکنون در مرحله ثبت اطلاعات هستیم و از آنجایی که ممکن است یک بازنشسته در سازمان‌های مختلفی دارای پرونده باشد، بنابراین وجود «کدملی» و «حضور فیزیکی بازنشسته» برای دریافت فرم سهام عدالت الزامی است.

وی دلیل طولانی شدن ثبت‌نام اولیه بازنشستگان تامین اجتماعی را پرجمعیت بودن برخی شعب استان‌های بزرگی چون تهران اعلام کرد. مدیر کل دفتر بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی گفت: مقرر شده به هر بازنشسته به میزان ۵۰۰‌هزار تومان سهام تا سقف ۵/۲‌میلیون تومان پرداخت شود.

آخرین اخبار سهام عدالت

محمد جواد شیخ، مدیرعامل کارگزاری سهام عدالت در گفت‌وگو با فارس ابراز داشت: هم‌اکنون به جز دو استان سیستان و بلوچستان و کهکیلویه و بویر احمد دبیرخانه اطلاع‌رسانی سایر استان‌ها اقدام به ارائه فهرست زمان‌بندی دریافت سود سالانه مشمولین سهام عدالت می‌کنند و افراد بر اساس ترتیب اعلامی با مراجعه به شعب منتخب بانک سپه اقدام به دریافت سود می‌کنند.

وی ادامه داد: بعد از رفع مغایرت دو استان سیستان و بلوچستان و کهکیلویه و بویر احمد ، سود سهام مشمولان این دو استان نیز پرداخت خواهد شد اما زمان دقیقی را نمی‌توان اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت کارگزاری سهام عدالت در پاسخ به سوال فارس که آیا تمام ۴‌میلیون و ۹۸۰ مشمول سهام عدالت بر اساس اعلام زمان‌بندی هر استان موفق به دریافت سود در زمان‌های تعیین شده خواهند شد یا خیر گفت: به طور میانگین نام ۷۵‌درصد از مشمولان سهام عدالت در فهرست سود پرداختی موجود است اما نام حدود یک‌میلیون نفر (۲۵‌درصد) از مشمولان به دلایل مختلف در فهرست نیامده است.

وی ادامه داد: این افراد باید به شرکت تعاونی استانی مراجعه کنند تا با هماهنگی دبیرخانه‌های استانی و مرکزی نسبت به رفع مغایرت اقدام کنند و سود این دسته از مشمولان پرداخت شود.