گروه بورس- شرکت نیرو کلر در دوره ۶ماه نخست سال‌جاری ۶۵درصد از پیش‌بینی هر سهم خود را پوشش داد.

براساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق‌بهادار، «شکلر» در دوره یادشده معادل ۳۰۰ریال سود به ازای هر سهم کنار گذاشت. درآمد پیش‌بینی شده برای هر سهم «شکلر» معادل ۴۶۰ریال با سرمایه ۴۹میلیارد و ۱۸۰میلیون ریال است.

بر پایه گزارش ۶ماهه نیرو کلر، این شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم را در تیرماه سال جاری مبلغ ۳۵۰ریال اعلام کرده بود. نیروکلر دلیل این تعدیل ۱۱۰ریالی را افزایش مقدار و قیمت فروش محصولات و ورود ۳۴۴تن پرکلرین به درخواست مشتریان، اعلام کرده است. همچنین در ادامه آورده است که با توجه به جایگزینی الکترولایزرهای قدیمی در ۶ماه دوم، افزایش هزینه استهلاک الکترولایزرهای جدید و افزایش قیمت مواد اولیه در نیمه دوم سال، بودجه شرکت با در نظر گرفتن درصدهای پوشش طی ۶ماه نخست سال، محقق می‌شود.

پیش‌بینی عملکرد سال‌مالی ۸۶ نسبت به عملکرد واقعی سال‌مالی قبل به ترتیب فروش ۱۳درصد افزایش، بهای تمام‌شده کالای فروش‌رفته ۱۴درصد افزایش، سود عملیاتی ۱۳درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۱۱درصد افزایش نشان می‌دهد.براساس اطلاعات ارسالی شرکت، هیات‌مدیره تصمیم دارد مبلغ ۳۶۸ریال به ازای هر سهم از سود سال‌مالی ۱۳۸۶ جهت تقسیم بین صاحبان سهام به مجمع عمومی عادی سالیانه پیشنهاد کند.

شرکت اعلام کرده است هیات‌مدیره در نظر دارد پس از اخذ مجوز از سازمان بورس، سرمایه شرکت را از مبلغ ۴۹میلیارد و ۱۸۰میلیون ریال به مبلغ ۵۸میلیارد و ۴۸۰میلیون ریال (معادل ۹/۱۸درصد) از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران افزایش دهد.