سنا - همکاری‌های بورس‌های اوراق بهادار تهران و آتن در زمینه‌های مختلف افزایش خواهد یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه، هیات اعزامی ایران در نشستی با حضور مارگاریس، مدیر عامل بورس یونان، راه‌های گسترش همکاری‌های بورس‌های دو کشور را مورد بررسی قرار دادند. در این جلسه، نیکولاس پورفیروس، مدیر امور بین‌الملل بورس یونان گزارشی از الگوهای بازار سرمایه این کشور در مورد پذیرش، نحوه معاملات و اطلاع‌رسانی را برای حاضران ارائه کرد.

در پایان این نشست، مقرر شد که دو بورس تهران و آتن همکاری‌های خود را در زمینه مشارکت‌های منطقه‌ای، پذیرش، پلتفرم مشترک، بورس مجازی (XNET)، بازار ETF، بازار جایگزین (Alternative) و شبکه اطلاع‌رسانی ناشران گسترش دهند.

براساس این گزارش، در این جلسه قرار شد کارشناسان بورس اوراق بهادار آتن تجربیات خود را در خصوص شبکه اطلاع‌رسانی ناشران این کشور (هرمس) در اختیار شرکت اطلاع‌رسانی بورس تهران قرار دهند تا این شرکت بتواند شبکه اطلاع‌رسانی ناشران ایران (کدال) را با امکانات و قابلیت‌های مطلوبی راه‌اندازی کند.

هیات اعزامی که متشکل از برخی مدیران کارگزاری‌ها، شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار و کارشناسان فعال در حوزه بازار سرمایه است، روز یکشنبه از بزرگ‌ترین شرکت کارگزاری یونان با نام «پروتون بانک» و بازارهای OTC، ETF و جایگزین (Alternative) دیدن کردند و از نزدیک در جریان پیشرفت‌ها و ابداعات نوین این بازارها قرار گرفتند.