موج- شرکت بورس اوراق‌بهادار بر اساس مصوبه سازمان بورس و اوراق‌بهادار از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی از ابتدای خردادماه بر اساس ۴/۱ در هزار ارزش هر معامله تا ۲۰۰‌میلیون ریال در سیستم معاملات کارمزد معاملات دریافت کرده است. همچنین درآمد ارائه خدمات به کارگزاران شرکت بورس به مبلغ ۱۳میلیارد ریال مربوط به حق تسهیلات اخذشده (‌۱۰‌درصد کارمزد کارگزاران) در ۲‌ماه ابتدای سال و همچنین کارمزد ارائه خدمات از ابتدای خردادماه تا پایان شهریور ماه ۱۳۸۶ و بر اساس مصوبه هیات‌مدیره سازمان بورس و اوراق‌بهادار و مصوبه هیات‌مدیره «شرکت» بابت حق عضویت، حق دسترسی، واگذاری ایستگاه‌های معاملاتی و اجاره دفاتر کارگزاری در تالارهای مناطق است.

بر اساس این گزارش در آمد حق درج منظور شده شامل مبلغ ۳۹۰‌میلیون ریال حق پذیرش اولیه شرکت‌ها در بورس و مبلغ ۹میلیارد ریال مربوط به حق درج دریافتی از شرکت‌های پذیرفته شده در بورس طبق مصوبه هیات‌مدیره شرکت معادل دو در هزار سرمایه تا سقف ۵۰‌میلیون ریال بوده است.

براساس صورت‌جلسه تحویل تالارهای منطقه‌ای بین «شرکت» و سازمان کارگزاران بورس و اوراق‌بهادار از ابتدای بهمن‌ماه ۸۵، تالارهای منطقه‌ای تحویل «شرکت» شده است.

«شرکت» متعهد است هزینه‌های نگهداری و اداره تالارها شامل هزینه‌های پرسنلی، تعمیر و نگهداری، اجاره تالارهای استیجاری، هزینه‌های ساختمانی و سایر هزینه‌های جاری را پرداخت کند.

اموال منقول و غیرمنقول تالارها که متعلق به سازمان کارگزاران بورس اوراق‌بهادار بوده است، به شکل امانی جهت اداره تالارها در اختیار شرکت قرار گرفته و تعهدی بابت پرداخت اجاره وجود نداشته است، ولی سازمان کارگزاران مدعی دریافت مبلغی حدود ۶۰۰/۲میلیون ریال بابت حق استفاده اموال است که با توجه به صورت‌جلسه فوق‌الذکر، مطالبه مبلغ مذکور مورد تایید شرکت نیست.

در این میان شرکت بورس انتظار دارد که تا پایان سال جاری با تعیین تکلیف اموال تالارها، این موضوع حل‌و‌فصل شود.