گروه بورس- هیات‌مدیره فولاد خوزستان در نظر دارد، حداکثر ۷۰درصد سود را با توجه به اندوخته‌ها و ذخایر احتمالی جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.

براساس گزارش سازمان بورس و اوراق‌بهادار، «فخوز» درآمد هر سهم امسال را با ۲هزار و ۱۹۲میلیارد ریال سرمایه به طورخالص مبلغ ۵۷۷ریال پیش‌بینی کرده است. شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی ۸۶ را در ۱۴مرداد ماه مبلغ ۴۸۷ریال اعلام کرده بود که دلایل تعدیل را افزایش متوسط نرخ فروش محصولات و کاهش مقدار تولید پیش‌بینی شده به دلیل اعمال محدودیت برق در منطقه و تغییرات در آنالیز گاز طبیعی ورودی در نیمه اول سال مالی و افت فشار گاز ورودی در فصل سرما عنوان کرده است. مطابق اطلاعات دریافتی، «فخوز» اعلام کرده است طرح‌های افزایش ظرفیت فولادسازی و پروژه زمزم ۲ را به ترتیب با برآورد سرمایه‌گذاری به مبالغ ۱۵۵۰میلیارد ریال و ۹۴۱میلیارد ریال در دست اجرا دارد که تاکنون در هر یک به ترتیب مبلغ ۲۴۹میلیارد ریال و ۵۷۱میلیارد ریال هزینه کرده که با ۳۳درصد و ۸۰درصد پیشرفت کار پیش‌بینی می‌شود به ترتیب در سال‌های ۱۳۸۸ و ۱۳۸۶ به بهره‌برداری برسند. شایان ذکر است شرکت در ۱۴مرداد ماه درخصوص طرح‌های عمده در دست اجرای خود اعلام کرده بود که طرح‌های افزایش تولید از ۴/۲میلیون تن به ۲/۳میلیون تن و افزایش بهره‌وری و حفظ محیط‌زیست به ترتیب با برآورد سرمایه‌گذاری مورد‌نیاز به مبالغ ۲۴۱۲میلیارد ریال و ۲۴۷۵میلیارد ریال را در دست انجام دارد، با توجه به هزینه‌های انجام شده تا آن تاریخ به مبالغ ۵۹۸میلیارد ریال و ۴۳۴میلیارد ریال و درصد پیشرفت کار ۳۵درصد و ۴۷درصد، در سال ۱۳۸۸ به بهره‌برداری می‌رسند که دلیل تغییرات را اختلاف طبقه‌بندی به دلیل ارائه آن براساس سرفصل‌های ابلاغ شده سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، تغییر در برآورد مبالغ براساس آخرین اطلاعات و عدم لحاظ کردن سرفصل و طرح‌های زیست‌محیطی و بهره‌وری نسبت به اطلاعات ارسالی قبلی عنوان کرده است.

فولاد خوزستان اعلام کرده است استفاده از موجودی‌های اول دوره مواد اصلی و کمکی، باعث کاهش قیمت تمام شده محصولات تولیدی در ۶ماه اول سال ۸۶ شده است. شرکت در ۶ماه دوم سال ۸۶ از مواد خریداری شده با نرخ‌های بالاتر استفاده می‌نماید و این عامل افزایش قیمت تمام شده محصولات تولیدی را به دنبال خواهد داشت، لذا پیش‌بینی می‌شود روند سوددهی ۶ماه اول سال ۸۶ برای ۶ماهه دوم تحقق نیابد.

پیش‌بینی عملکرد «فخوز» برای سال مالی ۸۶ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب ۳۰درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۴۱درصد افزایش، سود عملیاتی ۱۲درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات ۹درصد کاهش نشان می‌دهد.