گروه بورس - شرکت سیمان شمال تاکنون در طرح افزایش ظرفیت سیمان خاکستری مبلغ 818میلیارد و 818میلیون ریال سرمایه‌گذاری کرده است.

براساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، این طرح بر افزایش دو هزار و ۲۰۰تن به چهار هزار تن ظرفیت تولید کلینکر متمرکز است که رقم سرمایه‌گذاری کل آن معادل ۹۰۷میلیارد و ۷۵۴میلیون ریال برآورد شده است. تاکنون ۹۱درصد از این طرح پیشرفت فیزیکی داشته و پس از شش ماه توقف ناشی از اجرای طرح در بهمن‌ماه ۸۶ به بهره‌برداری می‌رسد.
پیش‌بینی عملکرد «سشمال» برای سال‌مالی 86 در مقایسه با عملکرد واقعی سال‌مالی قبل به ترتیب فروش 15درصد کاهش، بهای‌ تمام‌شده کالای فروش‌رفته 19درصد افزایش، سود عملیاتی 53درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات 89درصد کاهش نشان می‌دهد. شرکت دلایل تغییرات را کاهش مقدار تولید و فروش به دلیل توقف کوره به مدت 6ماه در سال 86 به منظور تعویض آن و راه‌اندازی طرح افزایش ظرفیت، عدم‌افزایش نرخ فروش به‌رغم افزایش بهای تمام‌شده و هزینه‌های عملیاتی و عدم‌وجود درآمد غیرعملیاتی قابل‌توجه در مقایسه با سال قبل اعلام کرده است.
«سشمال» اعلام کرده است: در سال ۸۶ برنامه افزایش سرمایه از مبلغ ۱۸۳میلیارد و ۷۷۲میلیون ریال به مبلغ ۲۷۵میلیارد و ۶۵۹میلیون ریال (معادل ۵۰درصد) از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران را در دستور کار دارد. این شرکت اعلام کرده است: هیات‌مدیره در نظر دارد برای سال ۸۶ به ازای هر سهم مبلغ ۵۰۰ریال جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.