گروه بورس- پتروشیمی اصفهان با ۱۰۳ریال افزایش، پیش‌بینی درآمد هر سهم امسال را با ۳۰۰میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ یک‌هزار و ۲۲۱ریال اعلام کرده است. بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی ۸۶ را در ۸مرداد ماه مبلغ ۱۱۱۸ریال اعلام کرده بود که دلایل عمده تعدیل را افزایش قیمت خوراک مصرفی (بنزین سوپر) و افزایش قیمت محصولات شرکت عنوان کرده است.

بر اساس اطلاعات ارسالی شرکت، هیات‌مدیره «شصفها» تصمیم دارد سود قابل تقسیم بین صاحبان سهام را به میزان ۷۰درصد سود خالص به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.

پتروشیمی اصفهان طرح آنیدریک فتالیک را با برآورد سرمایه‌گذاری ۶۲۶میلیارد و ۲۷۰میلیون ریال (با مبلغ ۷۱۴۴۳میلیون ریال هزینه‌های انجام شده و ۶۳درصد پیشرفت کار) در دستور کار دارد و زمان بهره‌برداری از طرح سال ۸۷ برآورد شده است. شرکت زمان بهره‌برداری طرح را در تاریخ ۸/۵/۸۶ اعلام کرده بود. شرکت دلیل عدم تناسب هزینه‌های انجام شده و درصد پیشرفت طرح را اعلام نکرده است.

مطابق اطلاعات دریافتی پتروشیمی اصفهان افزایش سرمایه ۱۰۰درصدی را از محل مطالبات سهامداران (در صورت تصویب مراجع ذیربط) در دست بررسی دارد. پیش‌بینی عملکرد پتروشیمی اصفهان برای سال مالی ۸۶ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۱۳درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۳۶درصد افزایش، سود عملیاتی ۱۷درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات ۱۶درصد کاهش نشان می‌دهد.

پتروشیمی اصفهان طی ۶ ماه نخست امسال با ۳۵درصد افزایش درآمد حاصل از فروش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل مواجه بود که معادل ۴۵درصد از پیش‌بینی فروش این شرکت را محقق کرده است.