گروه بورس - شرکت سایپا در نظر دارد، 80درصد سود قابل تقسیم را برای سال مالی منتهی به اسفندماه 86، به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.
به گزارش اداره نظارت بر ناظران بورس سازمان بورس و اوراق بهادار، «خساپا» در گزارش عملکرد ۶ماهه نخست سال جاری خود موفق شده ۵۱درصد از درآمد پیش‌بینی سال ۸۶ خود را پوشش دهد.

درآمد پیش‌بینی برای هرسهم سایپا برای سال مالی منتهی به اسفند 86، 706ریال است که 359ریال آن در شش ماهه نخست امسال تحقق یافته است. پیش‌بینی عملکرد سال مالی منتهی به اسفند 86 در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش 3درصد کاهش، بهای تمام شده کالای فروش رفته یک‌درصد کاهش، سود عملیاتی 16درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات 9درصد کاهش نشان می‌دهد. جهت مزید استحضار، پیش‌بینی درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها برای سال مالی 86 به مبلغ 4هزار و 65میلیارد و 794میلیون ریال (421ریال به ازای هرسهم) معادل 60درصد از کل سود خالص است.
به استناد مصوبات مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ ۲۴ تیرماه ۸۶، اجرای افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۷هزار میلیارد ریال به مبلغ ۱۰هزار و ۵۰۰میلیارد ریال از محل سود انباشته در اختیار هیات‌مدیره قرار گرفت و به استناد جلسه هیات‌مدیره در ۲۱مردادماه امسال سرمایه شرکت از مبلغ ۷هزار میلیارد ریال به مبلغ ۹هزار و ۶۵۴میلیارد ریال از محل سود انباشته افزایش یافت.