رشد 441 درصدی ارزش بازار پرتفوی «ومعادن»

گروه بورس: رشد گروه استخراج کانه‌های فلزی طی مهرماه موجب افزایش ۴۴۱درصدی ارزش بازار پایان دوره جمع کل سرمایه‌گذارِ‌های «ومعادن» در مقایسه با بهای تمام شده ابتدای دوره آن شد. براساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، ارزش بازار پایان دوره و شرکت گروه کانه‌های فلزی «ومعادن» طی ماه گذشته در مقایسه با بهای تمام شده ابتدای دوره آن ۱۰۰۲درصد رشد را تجربه کرده است که به این ترتیب بیشترین رشد را در گروه‌های پرتفوی «ومعادن» داشته است. صورت وضعیت پرتفوی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات طی مهرماه شامل ۳۷درصد استخراج کانه‌های فلزی، ۳۳درصد فلزات اساسی، ۲۵درصد ماشین‌آلات و دستگاه‌های برقی و ۴درصد سایر موارد بود.

«ومعادن» در این مدت سهام ۲۲ شرکت بورسی و ۴۹ شرکت غیر بورسی را در پرتفوی خود داشت که ارزش سهام پرتفوی بازار شرکت‌های پذیرفته شده در بورس این شرکت در این مدت ۷هزار و ۷۹۱ریال بوده است.

همچنین «ومعادن» ماه گذشته با واگذاری مبلغ ۱۷۲میلیارد و ۲۴۱میلیون ریال از سهام خود در ۶ شرکت بورسی توانست مبلغ ۱۱۴میلیارد و ۳۰میلیون ریال سود کسب کند.براساس این اطلاعات سرمایه‌گذاری معادن و فلزات در مهرماه امسال سهام شرکت‌های گالوانیزه فجر سپاهان، ملی مس، گل گهر، مخابراتی شهید قندی و سدید ماهان را با ۱۴میلیارد و ۵۲میلیون ریال بهای تمام شده تحصیل کرده است.با تحصیل این سهام جدید ارزش کل بازار پرتفوی «ومعادن» مبلغ ۶هزار و ۸۴۵میلیارد و ۷۶میلیون ریال افزایش یافته است.