فارس- مدیرعامل کارگزاری رضوی از راه‌اندازی اولین صندوق سرمایه‌گذاری، اداره تالار منطقه‌ای خراسان و عرضه سهام سه شرکت متعلق به آستان قدس رضوی در بورس تا پایان سال‌جاری خبر داد. علی اسلامی بید‌گلی گفت: اولین صندوق سرمایه‌گذاری مشترک واقعی برای خانواده ۱۵‌هزار نفری آستان قدس رضوی طراحی شد.

وی ادامه داد: این صندوق شامل مدیران ارشد، میانی و کارکنان آستان قدس رضوی می‌شود که بر اساس نرم‌افزاری که تهیه‌شده، برای افراد مدنظر اعمال و استفاده خواهد شد.

اسلامی بیدگلی با اشاره به سفر هفته گذشته مسوولان سازمان و شرکت بورس به مشهد اظهار کرد: با توجه به حضور آستان قدس در استان خراسان مقرر شد در صورت احراز شرایط و وجود امکانات مورد نظر بورس، اداره تالار منطقه‌ای خراسان به کارگزاری رضوی سپرده شود.

وی افزود: بررسی‌ها برای این اتفاق ادامه دارد و در صورت تایید بورس تحولات مربوطه رخ خواهد داد.

مدیرعامل کارگزاری رضوی ضمن بیان این مطلب که مذاکرات مثبتی بین مسوولان بورس و‌ آستان قدس رضوی انجام شده، گفت: از جمله نتایج این جلسه مشترک واگذاری دو زیر مجموعه آستان قدس بود که طی آن ظرف ۲ ماه آینده سهام شرکت‌های قند‌تربت حیدریه، داروسازی ثامن و شهاب خودرو در بورس عرضه خواهد شد.

اسلامی بید‌گلی گفت: از جمله برنامه‌های اصلی آستان قدس واگذاری ۵۰ شرکت تولیدی و خدماتی در آینده است تا با توجه به احراز شرایط و آمادگی زیرمجموعه‌های آستان این هدف محقق شود.