گروه بورس- شرکت قند نقش جهان طی نیمه نخست امسال توانست ۷۰درصد از سود سالانه را نسبت به بودجه ۸۶ محقق کند. براساس اطلاعیه سرپرست نظارت برناشران اوراق‌بهادار، «قنقش» در این دوره مبلغ ۷۳۸ریال سود به ازای هر سهم کنار گذاشت.

این شرکت درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه امسال را با سرمایه ۳۵میلیارد ریال مبلغ یک‌هزار و ۵۳ریال پیش‌بینی کرده است.

قند نقش جهان در دوره گزارش شده بیش از ۹۹میلیارد ریال فروش داشت. از این رو ۵۲درصد از پیش‌بینی سالانه را پوشش داد. پیش‌بینی فروش امسال این شرکت برابر رقم ۱۹۰میلیارد و ۹۵میلیون ریال است.

مطابق اطلاعات دریافتی، هیات‌مدیره در نظر دارد مبلغ ۱۰میلیارد ریال (۲۸۶ریال به ازای هر سهم) از سود سال مالی ۸۶ را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام پیشنهاد کند.

این شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی ۸۶ را در اردیبهشت ماه و مرداد ماه ۸۶ مبلغ ۹۶۷ریال اعلام کرده بود که دلایل تغییرات را ناشی از افزایش سود سپرده‌گذاری‌های کوتاه‌مدت، فروش ضایعات، افزایش درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری ناشی از افزایش اوراق مشارکت، افزایش اخذ تسهیلات جدید بانکی و تثبیت نرخ مواد اولیه اعلام کرده است.

پیش‌بینی عملکرد «قنقش» برای سال مالی جاری در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۲۲درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۳۰درصد افزایش‌، سود عملیاتی بدون تغییر و سود پس از کسر مالیات ۴درصد کاهش نشان می‌دهد.

شرکت اعلام کرده است طرح‌های مختلفی را با برآورد سرمایه‌گذاری به مبلغ ۱۱میلیارد و ۱۱۶میلیون ریال و بهره‌برداری در سال ۸۶ را در دست اجرا دارد.