گروه بورس- شرکت صنایع مس شهید باهنر طی دوره شش ماه نخست امسال ۳۸درصد از سود سالانه را پوشش داد. براساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، «فباهنر» پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی ۸۶ را با سرمایه ۴۵۰میلیارد ریال مبلغ ۳۲۷ریال اعلام کرده است.

از این رو طی دوره گزارش شده مبلغ ۱۲۵ریال سود به ازای هر سهم کنار گذاشت.

به موجب مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده به تاریخ ۳۰تیرماه ۸۶ و مصوبه هیات‌مدیره به تاریخ نهم مردادماه ۸۶ سرمایه شرکت از مبلغ ۲۲۵میلیارد ریال به مبلغ ۴۵۰میلیارد ریال از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران افزایش یافت.

این شرکت اعلام کرده است، هیات مدیره در نظر دارد مبلغ ۳۰۰ریال به ازای هر سهم را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه سال مالی ۸۶ پیشنهاد کند.

این شرکت از فروش محصولات خود در نیمه نخست سال ۸۶ بیش از یک‌هزار و ۸۱میلیارد ریال درآمد کسب کرد.

پیش‌بینی فروش «فباهنر» برای سال‌جاری برابر دو هزار و ۳۴۹میلیارد و ۹۱۷میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

مطابق اطلاعات دریافتی در تاریخ ۱۹ اردیبهشت ماه ۸۶ شرکت متوسط نرخ LME را برای هر تن مس و روی در پیش‌بینی سال مالی ۸۶ به ترتیب معادل ۶هزار و ۸۰۰ و سه‌هزار و ۴۰۰دلار و نرخ برابری دلار با ریال را معادل نه‌هزار و ۲۵۰ریال لحاظ کرده بود.

پیش‌بینی عملکرد «فباهنر» برای سال مالی ۸۶در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۱۹درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۲۰درصد افزایش، سود عملیاتی یک‌درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۹درصد افزایش نشان می‌دهد.

این شرکت اعلام کرده است، طرح‌های خط تولید لوله مسی و افزایش ظرفیت صادرات واحد نورد فاز (۲) و تولید مطلس با برآورد سرمایه‌گذاری به ترتیب به مبلغ ۵۳۳میلیارد ریال و ۳۱۵میلیارد ریال را در دست اجرا دارد که با هزینه‌های انجام شده به مبلغ ۱۰۴میلیارد ریال و ۸میلیارد ریال، میزان پیشرفت ریالی به ترتیب ۵۹درصد و ۳درصد و میزان پیشرفت فیزیکی ۵۹درصد و ۴۰درصد پیش‌بینی می‌شود، در سال ۱۳۸۷ به بهره‌برداری برسند.