فارس- در آستانه عرضه ۱۵۰میلیون سهم فولاد خراسان در روز سه‌شنبه هفته جاری سود هر سهم این شرکت از ۴۴۵ به ۵۳۴ریال افزایش یافت. ۱۵۰میلیون سهم فولاد خراسان در حالی روز سه‌شنبه هفته جاری از طریق کارگزاری حافظ و در تابلوی فرعی معاملات بازار سهام عرضه خواهد شد که پیش‌بینی سود هر سهم چهارصد و چهلمین شرکت بورس با سرمایه ۱۰۰میلیارد تومانی از ۴۴۵ریال به ۵۳۴ریال افزایش یافت که دلیل این تعدیل حذف عوارض تجمیع اعلام شده است.

براساس این گزارش، در عملکرد ۶ ماه واقعی فولاد خراسان مشاهده می‌شود که از سود ۵۳۴ریال پیش‌بینی شده، معادل ۵۰درصد (۲۶۶ریال) پوشش داده شده است.

فولاد خراسان با توجه به ثبت به افزایش سرمایه از مبلغ ۵۰‌میلیارد تومان به ۵/۸۷‌میلیارد تومان در ۲۴ تیر ۸۶، اعلام کرده که ۵/۳۷‌میلیارد تومان درآمد معاف از مالیات را لحاظ کرده است.

هیات مدیره این شرکت تازه وارد به بورس توزیع ۵۰درصد از سود سهام را به مجمع سالانه پیشنهاد داده است.

شرکت اعلام کرده، پروژه ایجاد مدول دو احیا به ظرفیت ۸۰۰هزار تن را با برآورد سرمایه‌گذاری بالغ بر ۷/۳۸۲/۱‌میلیارد ریال در دست اجرا دارد.

در این رابطه تاکنون مبلغ ۷/۱۸۹‌میلیارد ریال سرمایه‌گذاری (۲۰درصد پیشرفت کار) انجام شده و طرح توسعه واحد

فولاد سازی را با ظرفیت ۷۲۰هزار تن بیلت با برآورد سرمایه‌گذاری بالغ بر ۷/۹۷۳/۱‌میلیارد ریال در دست مناقصه دارد و برآورد شده که در سال ۱۳۸۸ به بهره‌برداری برسد.

براساس این گزارش، فولاد خراسان اعلام کرده با توجه به برگ تشخیص صادره بابت مالیات عملکرد سال مالی ۸۴ مبلغ ۷۳۸/۹۱میلیون ریال از زیان سنواتی مستهلک شده که مراتب مورد اعتراض شرکت است، در صورت عدم پذیرش اعتراض شرکت، مبلغ ۲۳‌میلیارد ریال به مالیات سال ۸۵ شرکت افزوده خواهد شد.