گروه بورس- شرکت نفت پارس به دلیل افزایش نرخ لوبکات و مواد اولیه و بار مالی خرید لوبکات پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را تعدیل کرد. بر اساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، «شنفت» در تیر ماه امسال با سرمایه ۱۵۰میلیارد ریالی پیش‌بینی درآمد هر سهم را مبلغ یک‌هزار و ۸۴۳ اعلام کرده بود که در آخرین اطلاعیه این پیش‌بینی به مبلغ یک‌هزار و ۸۲۳ ریال کاهش یافت.

بر اساس اطلاعیه ارسالی شرکت، هیات‌مدیره تصمیم دارد معادل ۷۵درصد سود خالص را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.

به استناد مجمع عمومی فوق‌العاده به تاریخ هشتم شهریور ماه ۸۴ و جلسه هیات‌مدیره به تاریخ ۲۸اسفند ماه ۸۵ سرمایه شرکت از مبلغ ۱۰۰میلیارد ریال به مبلغ ۱۵۰میلیارد ریال از محل اندوخته طرح و توسعه افزایش یافت. همچنین شرکت افزایش سرمایه را از مبلغ ۱۵۰میلیارد ریال به مبلغ ۲۵۰میلیارد (معادل ۶/۶۶درصد) در دست بررسی دارد.

پیش‌بینی عملکرد «شنفت» برای سال مالی ۸۶ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۱۹درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۳۰درصد افزایش، سود عملیاتی بدون تغییر و سود پس از کسر مالیات ۶درصد کاهش نشان می‌دهد که شرکت دلایل این تغییرات را اعلام نکرده است.

این شرکت اعلام کرده است فواد ری (سهامدار عمده) معاف از مالیات است که مالیات آن محاسبه شده ولی به خود شرکت

پرداخت می‌شود.