گروه بورس- عرضه اولیه سهام شرکت‌های فولاد خراسان و پتروشیمی فن‌آوران به ترتیب در روزهای ۸ و ۱۶ آبان‌ماه سال‌جاری انجام خواهد شد. مدیرعامل شرکت بورس و اوراق بهادار تهران در گفت‌وگو با فارس گفت: سهم شرکت فولاد خراسان روز سه‌شنبه هفته آینده مورخ ۸ آبان‌ماه برای کشف قیمت سهام در روز اول ۱۰درصد و در روزهای آتی به تدریج ۱۰درصد دیگر از سهام فولاد خراسان عرضه خواهد شد. وی ادامه داد: روز سه‌شنبه هفته جاری جلسه هماهنگی عرضه سهام برگزار و طی آن مشخص خواهد شد که کدام‌یک از سهامداران عمده این شرکت تا چند درصد از سهام فولاد خراسان را عرضه خواهند کرد. فولاد خراسان چهارصد و چهلمین شرکت بورسی است که در تابلوی فرعی بورس قیمت‌گذاری حاضر خواهد بود. سهامداران عمده این شرکت شامل ایمیدرو با ۴۸درصد، صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد با ۲۶درصد و شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با ۲۳درصد مالکیت هستند. رحمانی در رابطه با زمان عرضه سهام پتروشیمی فن‌آوران گفت: بعد از حل مشکل قرارداد بلندمدت این شرکت و دریافت مجوزهای لازم از هیات‌وزیران، سهام این شرکت نیز در ۱۶ آبان عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: مانند عرضه سهام فولاد خراسان در روز اول ۱۰درصد و به تدریج ۱۰درصد دیگر از سهام این شرکت در تابلوی فرعی عرضه می‌شود. پتروشیمی فن‌آوران پنجمین شرکت مشمول اصل ۴۴ قابل واگذاری در بورس و اولین شرکت از وزارت نفت است.

از سوی دیگر، به گزارش ایسنا، شرکت مجتمع فولاد خراسان در بخش «ساخت فلزات اساسی»، گروه و طبقه «ساخت آهن و فولاد اساسی»، با کد ۱۸-۱۰-۲۷ و نماد «فخاس (Fekhas)» طبقه‌بندی شده است. موضوع فعالیت اصلی شرکت ایجاد و تاسیس کارخانه‌های فولادسازی و نورد مفتول و مقاطع فولادی و صنایع وابسته و بهره‌برداری و توسعه آن و واردات و تهیه ماشین‌آلات و تجهیزات و مواداولیه موردنیاز و صادرات فرآورده‌ها و تولیدات آن است.