گروه بورس- درآمد هر سهم امسال معدنی املاح ایران با ۱۱۰ریال افزایش به طور خالص مبلغ ۱۳۸۳ریال پیش‌بینی شده است. براساس گزارش سازمان بورس و اوراق‌بهادار، شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی ۸۶ را در ۲۰تیرماه مبلغ ۱۲۷۳ ریال اعلام کرده بود که شرکت دلایل تعدیل را اعلام نکرده است.

پیش‌بینی عملکرد «شاملا» برای سال مالی ۸۶ نسبت به عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۸درصد افزایش، بهای تمام‌شده ۲۰درصد افزایش، سود عملیاتی ‌یک‌درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۶درصد افزایش نشان می‌دهد.

شرکت اعلام کرده است که ۱۰۰درصد تولیدات واحد شماره ۲ شرکت (کارخانه اراک) از تاریخ بهره‌برداری (۱/۹/۷۹) به مدت ۸سال و ۸۰درصد تولیدات واحد شماره ۴ شرکت (کارخانه گرمسار) از تاریخ ۱/۱۱/۸۳ به مدت ۴سال از مالیات معاف است. همچنین معافیت واحد شماره ۳ تولید پودر سولفات سدیم (کارخانه اراک) از سال ۱۳۸۴ شروع شده است.

معدنی املاح ایران در اطلاعات اخیر، سیاست تقسیم سود را اعلام نکرده است و بر اساس اطلاعات دریافتی قبلی، شرکت اعلام کرده بود که هیات‌مدیره تصمیم دارد مبلغ ۸۴میلیارد و ۶۱۶میلیون ریال (۱۲۰۹ریال به ازای هر سهم) را جهت تقسیم بین صاحبان سهام به مجمع عمومی عادی سالیانه پیشنهاد کند.

«شاملا» طی ۶ماه نخست امسال با تحقق ۶۶۷ریال سود به ازای هر سهم توانست ۴۸درصد از پیش‌بینی درآمد هر سهم خود را پوشش دهد.