ایران بورس - نشست هماهنگی عرضه سهام دولت دیروز با حضور رییس و دو عضو هیات‌مدیره سازمان بورس و اوراق‌بهادار، رییس و دو عضو هیات‌عامل سازمان خصوصی‌سازی و مدیرعامل بورس اوراق‌بهادار تهران برگزار شد. در پایان این نشست مقرر شد عرضه بلوکی سهام شرکت فولاد مبارکه اصفهان در چهار بلوک ۵درصدی و عرضه بلوکی سهام شرکت آلومینیوم ایران در دو بلوک ده درصدی انجام شود که براساس قیمت پایه تعیین‌شده توسط هیات‌عالی واگذاری، در این هفته اطلاعیه فروش در جراید منتشر خواهد شد.

همچنین عرضه بلوکی سهام شرکت فولاد خوزستان در قالب دو بلوک ۱۰درصدی انجام می‌شود که پس از تصویب قیمت پایه توسط هیات‌عالی واگذاری آگهی فروش منتشر خواهد شد.

عرضه اولیه سهام فولاد خراسان نیز در هشتم آبان انجام می‌شود که براساس تصمیم این نشست، در روز نخست ده درصد از سهام شامل پنج درصد از طرف سازمان خصوصی‌سازی و پنج درصد از طرف سهامداران خصوصی عرضه خواهد شد.

براساس دیگر مصوبات این نشست، عرضه اولیه سهام شرکت پتروشیمی فن‌آوران نیز در نیمه دوم آبان انجام خواهد شد.

همچنین پس از مذاکره و تبادل‌نظر درباره عرضه سهام بانک‌های ملت و تجارت و پست‌بانک نیز مقرر شد در صورت مهیا شدن همه مقدمات و شرایط، سهام این گروه بعد از ۲۵آذر عرضه شود.

دکتر علی صالح آبادی، دکتر علی حسینی، آقای فهیمی، دکتر علی رحمانی، دکتر کردزنگنه، دکتر غلامی و آقای عقدایی اعضای این نشست هستند که از این پس روزهای یکشنبه هر هفته برگزار خواهد شد.