گروه بورس- هیات‌مدیره شرکت صنایع کاشی اصفهان تصمیم دارد تقسیم ۱۰۰درصد سود سال مالی منتهی به پایان اسفندماه سال‌جاری را بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.

بنابر گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، «کاصفا» درآمد هر سهم خود را برای سال‌ مالی منتهی به پایان اسفندماه سال‌جاری با سرمایه ۱۵۰میلیارد ریال، با ۷۵ریال افزایش پیش‌بینی کرده است. شرکت صنایع کاشی اصفهان دلایل تعدیل را به طور عمده افزایش درآمدهای متفرقه، کاهش هزینه‌های مالی و شناسایی مالیات بر درآمد اعلام کرده است.

پیش‌بینی عملکرد سال مالی منتهی به اسفندماه سال‌جاری در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۱۶درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۱۹درصد افزایش، سود عملیاتی ۶درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات ۲درصد کاهش نشان می‌دهد.

شرکت اعلام کرده است طرح بازسازی واحد شماره دو را با برآورد هزینه سرمایه‌گذاری به مبلغ ۹۷میلیارد و ۸۵۰میلیون ریال در دست اجرا دارد که در این رابطه تاکنون مبلغ ۵۴میلیارد و ۲۲میلیون ریال سرمایه‌گذاری کرده است و برآورد می‌شود اواخر سال ۱۳۸۶ به بهره‌برداری برسد.

همچنین خالص سایر درآمد (هزینه‌)های عملیاتی سال مالی ۸۶ نیز عمدتا ناشی از سود حاصل از سپرده‌های بانکی و اوراق مشارکت است.

از سوی دیگر خالص سایر درآمد (هزینه‌)های عملیاتی سال مالی ۸۵ به مبلغ ۳میلیارد و ۷۴۵میلیون ریال به طور عمده شامل مبلغ ۳میلیارد و ۹۲۸میلیون ریال سود حاصل از سپرده‌های سرمایه‌گذاری‌ و اوراق مشارکت است.