گروه بورس- شرکت آلومتک اعلام کرده است، عملیات اجرایی طرح و توسعه متوقف بوده و هیچ‌گونه هزینه‌ای در این‌خصوص صورت نگرفته است. بنابراطلاعات منتشرشده از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، آلومتک در ۲۰تیرماه اعلام کرده بود، طرح نوسازی و اتوماسیون خطوط فعلی را با برآورد سرمایه‌گذاری به مبلغ ۱۶میلیارد و ۱۰میلیون ریال در دست اجرا دارد و در سه‌ماه چهارم امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

«فالوم» درآمد هر سهم امسال را با ۵۰میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ دو‌هزار و ۱۹۱‌ریال پیش‌بینی کرده است که طی ۶ماه منتهی به شهریور امسال با تحقق ۴۸۳ ریال سود به ازای هر سهم معادل ۲۲درصد را از پیش‌بینی سود هر سهم

پوشش داد.

پیش‌بینی عملکرد آلومتک برای سال مالی ۸۶در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش مبلغ ۶۱۴میلیون ریال افزایش، بهای تمام‌شده کالای فروش‌رفته مبلغ ۰۶۷/۱میلیون ریال کاهش، سود عملیاتی ۳درصد افزایش و سود پس ازکسر مالیات ۴درصد افزایش نشان می‌دهد.

هیات‌مدیره آلومتک در نظر دارد، ۷۰درصد از سود سال جاری را برای تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه سال مالی ۸۶ پیشنهاد کند.

شرکت درخصوص پایین بودن درصد پوشش پیش‌بینی براساس عملکرد واقعی ۶‌ماه اعلام کرده است که با توجه به تخصیص بودجه در شهریورماه ۱۳۸۶به شرکت‌های تابعه وزارت نیرو پیش‌بینی می‌شود، درصد قابل توجهی از پیش‌بینی درآمد هر سهم در مدت باقی‌مانده سال مالی جبران شود.