مدیرعامل سیمان ممتازان کرمان گفت: راه‌اندازی این کارخانه در اردیبهشت ماه ۱۳۸۶ با راه‌اندازی دپارتمان سنگ‌شکن آغاز و در مدت کمتر از ۳ماه تولید کلینکر در آن آغاز شده است. محمد نخعی‌‌نژاد افزود: تاکنون بالغ‌بر ۹۶تن کلینکر و ۴۱تن سیمان در کارخانه تولید شده است که با راه‌اندازی آسیاب‌ سیمان به ظرفیت ۲۱۰تن در ساعت، در شهریورماه شرکت سیمان ممتازان کرمان رسما تولید سیمان را آغاز کرده و فروش سیمان فله نیز شروع شده است.

به گفته وی، ظرفیت تولید کارخانه ۳۳۰۰تن کلینکر در روز است که در‌حال‌حاضر با ظرفیت اسمی در حال تولید سیمان تیپ ۲ است. وی خاطرنشان ساخت: معدن کارخانه به دلیل مجاورت با منابع آلوویومی باکیفیت مناسب و ذخایر آهن موجود، امکان تامین خوراک کوره را به وجود آورده و امکان تولید انواع سیمان پرتلند، از نوع تیپ‌های ۱، ۲، ۵ و حتی تولید سیمان‌های باکیفیت بالاتر،‌ نظیر سیمان ۴۲۵ و سیمان‌های خاص را فراهم کرده است. مکان انتخاب شده حدود ۵۰۰متر به معدن و ۴۰۰متر به اتوبان اصلی کشور و در مجاورت دکل‌‌های برق ۱۳۲ کیلوولتی و لوله گاز ۲۵ اینچی قرار دارد. معدن این کارخانه که بیش از ۲۵۰میلیون تن ذخایر معدنی غنی را دارا است، جوابگوی حداقل ۲۰۰ سال تولید کارخانه با برداشت سطحی است. مدیرعامل سیمان ممتازان اظهار کرد: خوشبختانه توانستیم تقریبا نزدیک به برنامه زمانبندی پیش‌بینی شده، به مدت ۳۹ ماه پس از انعقاد قرارداد خرید تکنولوژی با شرکت آلمانی طراح خط، KHD، پروژه را به پایان

رسانده و تولید سیمان را آغاز کنیم.

مهندس نخعی‌نژاد اظهار داشت: سرمایه‌ ثبت شده شرکت در‌حال‌‌حاضر ۰۴/۳۹۲میلیارد ریال است که حدود ۵/۳۳درصد از سهام آن به گروه صنایع سیمان کرمان و حدود ۵/۶۶درصد به تعدد ۵۵۶نفر سهامداران حقیقی تعلق دارد.

این کارخانه با جذب حدود ۳۵۰نفر نیروی انسانی سهم عمده‌ای در اشتغالزایی نیروهای جوان استان داشته است.