گروه بورس - سیمان شاهرود طرح ایجاد یک واحد کوره با ظرفیت تولید ۳۳۰۰ تن کلینکر در روز را با برآورد ۱۰۸۴میلیارد ریال سرمایه‌گذاری مورد نیاز در دست اجرا دارد. بر اساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، سیمان شاهرود در رابطه با این طرح تاکنون مبلغ ۱۰۱۲میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرده است. مطابق این اطلاعات با توجه به پیشرفت ۸۰درصدی مراحل اجرایی طرح مذکور، پیش‌بینی شده این طرح در بهمن ماه ۸۶ به بهره‌برداری برسد.

شرکت برآورد سرمایه‌گذاری مورد نیاز طرح را در ۲۴ دی ۸۵ و ۱۸ فروردین ۸۶ به ترتیب مبلغ ۱۰۵۰میلیارد ریال و ۱۰۹۶میلیارد ریال و تاریخ بهره‌برداری را آذر ماه ۸۶ اعلام کرده بود.

سیمان شاهرود درآمد هر سهم امسال را با ۳۰۰میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۴۷۵ ریال پیش‌بینی کرده است.

پیش‌بینی عملکرد «سرود» برای سال مالی ۸۶ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۵درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۱۷درصد افزایش، سود عملیاتی ۳درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات ۱۰درصد کاهش نشان می‌دهد.

همچنین درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌های سال مالی ۸۶ به مبلغ ۳۰۶۰۰میلیون ریال (معادل ۲۱درصد از کل سود و به ازای هر سهم مبلغ ۱۰۲ ریال) نیز عمدتا شامل سود حاصل از سپرده‌های بانکی است.

مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام شرکت ۱۹ تیر ماه ۸۶ افزایش سرمایه را از مبلغ ۱۵۰میلیارد ریال به مبلغ ۳۰۰میلیارد ریال (معادل ۱۰۰درصد) از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران مورد تصویب قرار داد.

مطابق اطلاعات دریافتی هیات‌مدیره سیمان شاهرود در نظر دارد مبلغ ۱۳۵میلیارد و ۶۸۴میلیون ریال (مبلغ ۴۵۲ ریال به ازای هر سهم) را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام پیشنهاد کند.