گروه بورس - سیمان داراب اعلام کرد: برآورد می‌شود طرح افزایش ظرفیت این شرکت با 95درصد پیشرفت کار در مهر ماه امسال به بهره‌برداری برسد.

براساس گزارش سازمان بورس اوراق بهادار «ساراب» طرح افزایش ظرفیت از ۳۴۰۰ به ۳۶۰۰ تن کلینکر در روز را با برآورد سرمایه‌گذاری بالغ بر ۳۰۶۴۰میلیون ریال در دست اجرا دارد و در این رابطه تاکنون مبلغ ۲۷۵۰۰میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال سرمایه‌گذاری کرده است.
سیمان داراب درآمد هر سهم امسال را با 249میلیارد و 606میلیون ریال سرمایه به طور خالص مبلغ 501 ریال پیش‌بینی کرده است که با تحقق 273 ریال سود به ازای هر سهم 54درصد از پیش‌بینی سود هر سهم را پوشش داده است.
پیش‌بینی عملکرد «ساراب» برای سال مالی ۸۶ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۴۶درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۲۶درصد افزایش، سود عملیاتی ۹۸درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۹۶درصد افزایش نشان می‌دهد.
هیات‌مدیره سیمان داراب در نظر دارد 70درصد سود خالص را جهت تقسیم سود بین صاحبان سهام به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند. شایان ذکر است شرکت طی اطلاعات ارسالی قبلی پیشنهاد هیات‌مدیره را تقسیم 80درصد سود خالص عنوان کرده بود.
این در حالی است که فروش سیمان داراب طی ۶ ماه گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۶۸درصد افزایش داشته است.
«ساراب» در این مدت 195میلیارد و 686میلیون ریال درآمد حاصل از فروش داشت که معادل 52درصد از پیش‌بینی بودجه این شرکت را محقق کرده است.