گروه بورس - شرکت سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی طی دوره سه ماه منتهی به پایان شهریور ماه ۸۶ از سرمایه‌گذاری‌های خود مبلغ یک میلیارد و ۲۲۰میلیون تومان سود کسب کرد.

براساس اطلاعیه سرپرست نظارت بر ناشران اوراق بهادار، این شرکت سود سال مالی منتهی به پایان خرداد ماه ۸۷ را با سرمایه یک‌هزار و ۸۲۰میلیارد ریال، مبلغ ۱۶۳ ریال پیش‌بینی کرده است که در سه ماه نخست تنها دو درصد از این رقم را پوشش داد. «وپترو» پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی یاد شده را در خرداد ماه امسال مبلغ ۱۶۵ ریال اعلام کرده بود که شرکت دلایل تعدیل را تغییر پیش بینی شرکت‌های سرمایه‌پذیر و درصد مالکیت در برخی از شرکت‌های سرمایه‌پذیر اعلام کرده است.

مطابق اطلاعات ارسالی، هیات‌مدیره تصمیم دارد سود قابل تقسیم سال ۸۷ را معادل ۹۰درصد به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند. شرکت اعلام کرده است که تصمیم‌گیری در خصوص تقسیم سود با توجه به صورت‌های مالی تلفیقی انجام خواهد شد. این شرکت افزایش سرمایه از مبلغ یک هزار و ۸۲۰میلیارد ریال به مبلغ ۳هزار و ۶۴۰میلیارد ریال (معادل ۱۰۰درصد) از محل مطالبات و آورده نقدی را در دست بررسی دارد.

پیش‌بینی عملکرد «وپترو» برای سال مالی منتهی به پایان خرداد ماه ۸۷ در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها ۳۴درصد افزایش، سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها ۲درصد افزایش، سود عملیاتی ۱۸درصد افزایش و سود پس از کسر مالیات ۱۶درصد افزایش داشت.